camper kopen

  • dirk

    Wij willen graag een kamper kopen een integraal maar hebben er nog niet veel verstand van,en zouden graag wat tips krijgen van mensen die zelf een camper bezitten want bij een garage praten ze je van alles aan de een is nog beter dan de ander.Wij hebben een bestedings bedrag van 35.000 euro

    groetjes dirk en marianne

  • F.J.Betz

    Wij zitten in ongeveer dezefde positie als jullie. Elke handelaar/dealer etc. probeert zo veel mogelijk te verdienen. Onze ervaring is dat wanneer je veel campers gaat bekijken bij veel zaken, je vanzelf meer kijk krijgt op campers. Een prijs kwaliteit vergelijking bij verschillende aanbieders levert veel informatie. Let op: de vraagprijs is nooit de verkoopprijs. ik heb al meegemaakt dat ik na 5 minuten 10000 euro lager uitkwam. Uiteindelijk gaan wij voor een BOVAG bedrijf. Niet dat dat alles zegt. Wij kregen er een hele leuke inruilprijs voor onze caravan en een flink stuk van de vraagprijs en een goede garantie op papier.

    Veel wijsheid toegewenst

    F.J.Betz

  • Hans

    Hallo Dirk,

    In 2004 heb ik zelf een integraal gekocht na ca. 12 mnd informatie zoeken, luisteren na verkopers en veel lezen op de diverse camperpagina's.

    Voordat je iets koopt, moet je eerst uitmaken wat je wilt. Een grote of compacte, 2, 3 of 4 persoons, alleen voor de zomer of ook in de winter. Ga je voor mooi of voor functioneel, fietsen mee, ja of nee. Vast bed of cabinebed.

    Voor EUR. 35.000,= is een Hymer, Burstner, N&B van 97 of 98 met de voor jouw juiste indeling een goede koop. Veel succes en wijsheid toegewenst in je keuze.

  • Wolfje

    Dirk,

    Algelopen jaar hebben wij een camper gekocht. Ook een intergraal.

    Ik heb de wagen niet bij een dealer of garade gekocht, maar gewoon bij een particulier. Als je v.w.b. de autotechniek indekt bij je eigen autodealer (als je daar tenminste vertrouwen in hebt) of bij DEKRA. Die laatste is een onpartijdige keurder van allerlei auto's, dus ook campers. Een ANWB aankoopkeuring bekijkt de hele wagen; zowel de auto als het kampeerdeel, maar is heel erg duur. De ANWB heeft mij naar DEKRA verwezen. Dat betekent dat je zelf naar het kampeerdeel moet kijken van de camper. Een van de belangrijkste zaken waar je naar moet kijken is vocht. Bij Boels kan je een vochtmeter huren; kost ongeveer € 15,00. Verder moet ook op je eigen inzicht vertrouwen én je moet er de tijd voor nemen. Geen haast hebben. Dat drukt de prijs. Mijn prijsstelling het vorig jaar was ook ongeveer hetzelfde bedrag als dat van jou. Ik ben voor € 9000 minder een goede Hymermobil tegen gekomen. Kijk ook eens over de grens(D). Daar liggen de prijzen aanzienlijk lager. Die van mij komt uit België, van een Nederbelg Hymermobuil S560 Bj 1993.

    De import is vlekkeloos verlopen. Als je maar goed in de gaten houdt dat de typegoedkeuring van de Belgisch wagen hier ook geldt. Wil je er nog meer over weten, dan hoor ik dat wel van je.

    Groet Ted Stevens

  • carolen

    Kijk eens bij www. worldnexdoor.nl

    Deze bemiddelt in Campers en stelt zeer realistiese prijzen en stelt hoge eisen aan de Camper, is een echt een goed adres.

  • Jan

    Wij hebben in oktober j.l. een 4 maanden oude (verhuur) camper gekocht in duitsland, net over de grens. Prijs 32000, nieuwwaarde in duitsland 38899.

    Nieuwwaarde in nederland +/- 48000. als we hem in duitsland laten staan, en hem gedurende de zomermaanden “huren”, dan kunnen we hem in augustus importeren met een korting van 37 procent op de bpm.

    Tel uit je winst…..

    te bezichtigen op www.legierse.com

    ~P