diesel in watertank

  • Robert

    Hallo mensen,

    lekker zo'n forum voor de camper bezitter!

    Ik heb een probleem. De camper uitgeleend en dan geconfronteerd worden met het feit dat men per ongeluk diesel in de watertank heeft gegoten. Ik heb het ding net en de dop zit inderdaad op een vreemde plaats. Had het misschien moeten zeggen. Maar ja, niet aan gedacht.

    Affijn, er is twee liter in gekomen, wat keurig op het water dreef.

    Mijn vraag is, heeft dit heel veel consequenties voor de kunststof tank en denken jullie dat ik het überhaupt nog op een gezonde manier schoon krijg? Ik heb al de tip gekregen chloortabletten te gebruiken, maar ook dat is niet erg gezond natuurlijk en wat is uiteindelijk het resultaat?

    Moet ik overgaan tot een nieuwe tank?

    Ik hoor graag van jullie!

    Groetjes,

    Robert

  • annie

    Hallo,

    Inderdaad een probleempje,

    maar je kunt met een goede ontvetter (biologisch) de tank spoelen,

    Daarna met heet soda water de tank spoelen.

    de diesel zelf is er vrij makkelijk er uit te krijgen, maar de lucht zal langer duren, dus regelmatig spoelen, maar pas op met chloor, dit kan je kunststof tank en leidingen aantasten.

    Zelf spoel ik ongeveer 2 maal per jaar mijn tank met een steradent oplossing, reinigd en ontsmet goed kunststof.

    sterkte Gert.

  • Robert

    Dank je wel!

    Toch vreemd dat de camper-dealer nou juist chloor adviseerde, maar ik had zo m'n twijfels.

  • annie

    Hallo Robert,

    Om de lucht uit de tank tekrijgen kun je het volgende proberen, geforceerd lucht door de water tank te laten ciculeren, b.v. met compressor lucht via je watertappunt (kraan) in de tank blazen en via de vulopening er uit te laten. inplaats van compressor kunt je ook een stofzuiger waar van de de uitblaasopening via je inspectie gat lucht in de tank blaast.

    groetje Gert

  • Robert

    dat klinkt goed, maar ik heb er een boiler tussen zitten. Weet niet of je daar opeen probleem stuit.

  • annie

    Robert,

    Je mag ook bellen,als je dat wilt dan stuur ik je per mail ons telnr. toe.

    Gert

  • Robert

    Dat zou prettig zijn. Ik vind ik echt een probleem.

    Zit er trouwens aan te denken om het gewoon via de verzekering van m'n broer (hij heeft getankt) een nieuwe tank te laten plaatsen (het is een Fiat Ducato met een tank onder de bank).

  • annie

    hallo Robert,

    Tel.nr is per mail onderweg.

    gr.Annie