Roemenië

  • R Waldram

    Wij willen in oktober naar Roemenië, wie is daar wel eens heen geweest. En mischien tipps voor ons .Groeten René

  • annie

    Wij zij in 2003 in juni in Roemenie geweest, hoofdzakelijk in het Hongaarse gedeelte.

    Het is een heel mooi maar arm land.

    Ik weet niet hoe jullie daar heen willen,b.v met tent, caravan of op nog een andere manier?

    Veel wegen zijn ontzettend slecht, maar ik denk dat je ook moet nagaan of oktober wel een goede maand is om daar naar toe te gaan.(winter?)

    Wij zijn met de camper geweest.

    We zijn nu bezig met een camping in Hongarije, anders waren we beslist weer een paar weken naar Roemenie gegaan.

    gr. annie

  • R Waldram

    Wij gaan met de camper en gaan naar boekarest.Wij kunnen alleen in oktober.

    Bedankt voor de reactie

  • annie

    Stel je niet te veel van de campigs voor.

    Het beste kun je op een camping gaan waar nederlandse of hongaarse eigenaren op zitten

    Wij stonden op een gegeven moment op een camping waar eerst de paarden nog uitgehaald moesten worden,waar de w.c was zijn we niet te weten gekomen,maar die hadden we dan zelf, en als je maar een of twee dagen ergens blijft, kun je jezelf redden en heb je geen faciliteiten van een camping nodig.

    Wij gingen n.l ook altijd met de camper.

    Kijk eens op www.campingreview.nl

    Hier staan reacties op wat mensen van de campings vonden

    gr. Annie

    Informeer tot hoe lang de campings open zijn, veel campings gaan eind september al dicht.

    Veel succes en veel plezier.

  • roel.asd.

    Ik ben afgelopen november nog in Cluj Napoca geweest. Toen lag er al een pak sneeuw in de bergen tussen Oradea en Cluj. Vlak voor Cluj is een goede Camping met nederlandse eigenaren. Aann de linkerkant ri. Cluj aan de E60. Overigens zijn en worden de wegen steeds beter. zeker de route vanaf Oradea ri. Cluj.Ik weet dat de weg van Cluj naar Sibiu ook goed is. Ik ga daarna altijd de bergen in ri.Brasov. Mooie route, Goed te rijden Alles uiteraard tweebaans.Het lijkt mij dat Sibiu-Pitesti ook goed te doen is.Let op: er zijn een aantal nullen van de Roemeense Lei gehaald.Let ook op de snelheid. tegenwoordig heeft de Politie uiterst moderne apparatuur om de inkomsten ten koste van buitenlanders aardig op te vijzelen. Snelheid rond dorpen is nog steeds : Goed opletten. Vooral op lukraak geparkeerde Dacia,s met laserapp. aan boord!Kortom; neem voor de zekerheid sneeuwkettigen, schep en genoeg eten en drinken mee voor het geval dat. Oktober kan nog net,maar ga maar niet veel later.Goede reis! Groet Roel.

  • R Waldram

    Bedankt voor de reactie maar wij kunnen niet eerder ivm mijn werk. Weet iemand of je daar ook een goed ontvangst met een satalietschotel heb.En wat is de voordelingste schotel . Groeten René

  • scotty

    Schotel is afhankelijk van de aanbieding wat ze in verschillende zaken hebben, maar minimaal 80cm.

    Wij hadden met 80 cm een goede ontvangst.

    Hou er rekening mee dat je altijd vrij zicht hebt op de sateliet, wij hadden een combinatie om de schotel elders neer te zetten. ( hoge bomen.gebouwen e.d.)

    gr annie