info hobby 600

  • lkw.gerritsen

    kunt u mij misschien vertellen wat aankoop waarde was van een hobby 600 van 1988 vast bedankt

  • Pauline

    Hallo,

    Hopelijn kan iemand mij helpen aan een goed adres liefst niet te ver uit de buurt van Alkmaar om mijn camper te laten repareren. Het 12 volt systeem is op tilt geslagen. Dit is misschien veroorzaakt door 2 dingen.

    1e ik hielp een medekampeerder door hem zijn caravan op mijn Hobby aan te laten sluiten.

    2e Dezelfde nacht een vreselijk noodweer gehad toen we niet bij de camper waren en het grote dakluik wagenwijd openstond, dus mogelijk sluiting in de buurt van de boordaccu en/of omvormer !!!

    Bij een caravandealer hier in de buurt heb ik hem weggebracht maar deze wilde er niet aan beginnen hij heeft alleen een zekering vervangen bij de autoaccu. Sindsdien slaan de meters op hol en knipperen alle lichtjes bij de zekeringen, niert goed dus !!

    Ik wil dit graag goed laten repareren omdat ik met een vorige camper slechte ervaringen heb gehad toen ze eenmaal aan het 12 volt systeem gingen rommelen bij de plaatselijke caravangarage.

    Wie kan mij verder helpen !!!!!!

    Alvast bedankt.

  • klaas bosma

    Langs deze weg wil ik je vragen of je ook beschrijvings hebt van de kachel, boiler en koelkast van de hobby 600. Wij werken allebei in Meppel.

    In afwachting van je antwoord,

    Klaas Bosma

    Beilen

  • Eugenie

    Hallo Pieter,

    Wij zijn sinds een week of twee eigenaar van een hobby 600 uit 1986.

    Nu zijn er een paar dingen waar we niet uit komen en ik begrijp dat jij veel ervaring hebt met de hobby 600.

    Hoe kunnen wij contact met je op kunnen nemen voor een paar vragen?

    groetjes,

    Eugenie en Hans

  • Jacques Salimans

    Ik sta in Spanje op een camping. Mijn buurman heeft een hobby 600. Gisteren viel bij hem de 220 volt uit (oorzaak onbekend) We hebben alles afgezocht naar een hoofdschakelaar of een zekering voor de 220 volt maar nergens kunnen vinden.

    Kan mij iemand zeggen waar we zekerin en/of hoofdschakelaar kunnen vinden?

    Eventuel een site waar ik het schema va electrisch kan downloaden??

    alvast bedankt! ;-)

    Jacques Salimans

  • petra

    Hallo

    De 220 zekering bevindt zich onderaan de bank die achter de bestuurderszetel staat , in die bank staat ook de omvormer , tenminste als je het over de oudere hobby 600 hebt van voor bouwjaar 1994

    groetjes Petra

  • frans kinkel

    hallo,

    ik heb zelf een HOBBY 620 met een electrisch systeem in het woongedeelte dat soms vreemd doet.

    Misschien is dat hetzelfde als bij dei HOBBY600 waar deze discussie over gaat.

    Eeen electrisch scheam zou mij dus ook helpen.

    As je zo vriendelijk bent het me te mailen: graag en harteleijk bedankt,

    Frans

  • arnold

    hallo pieter,

    ik heb een vraag, ik zie dat je veel verstand hebt van de hobby600..

    zelf heb ik er ook 1, uit 1987, gekocht in novenber 2010. nu kom ik er achter dat ie lekt op meerdere plaatsen, bij de pasagier kant, onder het dashboard vandaan en bij 2 ramen. zou jij mij advies kunnen geven, hoe dit aan te pakken, wil het graag verhelpen.

    alvast bedankt.

    arnold runherd

  • Frank

    Beste Silvia, wat wil je weten van de Hobby, ik ben sedert 2007 in het bezit van een 600 uit 2000 en van 120.000 naar 160.000 met het normale onderhoud, met veel plezier

    rondje Zuid Europa gedaan 8000 km eerste reis, daarna in de zomer en winter Europa afgeschuimd en behoudens een defecte zekering,geen stroom meer in het interieur op

    01-12-2010 ook de kachel deed het niet meer , Brrrr, maar e.e.a .vlot gerepareerd door een Hobbydealer in de buurt van Freiburg Zuid Duitsland. kosten 8 Euro en 10 minuten binnen.

    Kortom , ik vind het een geweldige camper die je altijd zonder problemen overal naar toebrengt zonder al te veel kosten.

    Veel camperplezier groeten Frank

  • Arie v.d. Hoorn

    Ik heb , evenals vorig jaar, nadat de kampeerauto (hobby 600 bouwjaar 2001) uit de winterstalling komt, grote problemen

    om de afsluiter van de boiler dicht te krijgen. Dit gaat via een drukknop die je een aantal malemm snel indrukt en waarbij het groene lampje gaat branden als hij afsluit.

    Soms pakt hij 'm eventjes en dan valt ie weer weg. Heeft dit iets met slijtage of lang niet gebruiken te maken.

    In de winter staat hij open.

    Vorig jaar lukte het na heel lang knoeien uiteindelijk wel, daarna in de zomer geen last meer gehad.

    Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?