chausson

  • Janneke

    Hallo,

    Wie heeft ervaring met een chausson camper. Wij horen veel verhalen dat deze helemaal niet bevalt. Omdat wij wel belangstelling hebben voor deze camper willen wij graag reactie's ontvangen van mensen die ook een chausson camper rijden. Alvast bedankt.

  • Gerard

    Hoi Janneke,

    wij hebben een Chausson Camper op Renault basis zie enkele onderwerpen hieronder “ garantie op een jonge Renault vergeet het maar ”

    En we kunnen Chausson niet aanrekenen wat renault-nederland niet nakomt.

    Over de opbouw van Chausson zijn we zeer tevreden het betreft hier een Allegro 83

    heeft dezelfde indeling als een Dethleff RT die maar liefst 20.000 Euro meer kost en op dezelfde Renault staat.

    Het enigste wat ons even stoort is een druppende kraan in de douche/toilet ruimte hierdoor springt regelmatig de waterpomp aan om de zaak op druk te houden.

    maar dat kunnen we verhelpen om de waterdruk schakelaar op het controle paneel uit te schakelen ( niet vergeten aan te zetten als je dan weer water nodig heeft) Maar het gaan we snel verhelpen. we hebben de importeur hiervan al op de hoogte gesteld met de vraag of hij ons een nieuwe kraan kan toesturen.

    mvg Gerard

  • maria

    wij hebben een chausson allegro 69 en hi j bevalt super hij is van 2001.

    We zouden geen andere camper willen.

    m vr gr maria

  • verkerk

    een chausson flash 08 met alles er op en er aan.werkt prima met fiat dukato 130 pk. bj 2007

  • Mat Wilms

    Hallo Janneke.

    Wij hebben en chausson welcome 80 van 1999 op een Fiat ducato 2.8 TD hij rijdt prima.

    Op het vast bed slaap je lekker,bagage ruimte in overvloed tot nu toe geen enkel probleem gehad.

    Onze volgende aankoop is een zonnepaneel om altijd voldoende stroom te hebben ook als je geen 230 volt aansluiting hebt.

    Kortom wij zijn zeer tevreden.

    groeten Mat

  • John

    Hoi.

    Je zal inmiddels al een camper gezien je bericht van 2008.

    Ik heb een Chausson Flash 8

    Best wel tevreden, maar als je nog moet kopen dan niet bij Bonne-route in Oisterwijk, bar slechte service

    maar bij Ron Hazenberg in Oude Pekela, klasse service.

    Suc6 John

  • fernando

    Ik heb heb Chauson welkom 85 uit 2007 met een 160 pk motor en ik ben 200% tevreden en zeker over de leverancier, Ron Hazenberg.

    De dealer geeft prima service en als er een kleingheidje aan de hand is zeuren ze echt NERGENS over, alles is goed en je wordt vriendelijk geholpen, ook na 2.5 jaar.

    Wij krijden altijd opmerkingen van bezoekers zoals tjeeee wat een ruimte en wat een geweldige indeling en wat mooi afgewerkt dus wat ons betreft ,,ZEER TEVREDEN,,

  • herman

    hallo, ik herman en marie

    zijn op zoek naar een handleiding van een chausson 70

    van het bj 1999 in het nederlands

    wie kan ons daar aan helpen als u wat heeft liggen dan hoor ik dat graag van u

    als er kosten zijn dan mail u maar dan betaal ik die uiteraard

    mijn mail adres is amdmarie@planet.nl

    mvg herman en marie

  • Bart

    Wij hebben een Chausson Welcome 22 van 2005, gebouwd op een Ford Transit.

    Deze camper is door ons tweedehands aangeschaft en bevalt ons bijzonder goed. Hij is ruim opgezet. De auto is zeer sterk en rijdt in de bergen zonder enige moeite. De apparaten, die gebruikt zijn, vind je ook in dure campers. Het interieur is eenvoudig gebouwd, zodat reparatie ook vrij eenvoudig is.

    Volgens verschillende deskundige handelaren is de Chausson één van de betere Franse campers. In Nederland zie je ze niet zo gek veel, maar in Frankrijk rijden er zeer veel rond. De nieuwe modellen zien er minstens zo goed uit als de bekende dure Duitsers en kosten heel wat minder.

  • Herman Jaspers

    Beste mensen,

    In juni 2008 heb ik neen nieuwe camper gekocht bij Hazenberg in Nieuwe Pekela. Het Fiat Ducato bevalt me ZEER goed mede door de 160 power motor !!

    Dit is mijn 1e nieuwe Alegro 94, daarvoor heb ik 3 tweede-handse gehad.

    Maar bij deze nieuwe heb ik AL ZO VEEL PROBLEMEN GEHAD dat voor mij de lol er allang af is. De volgende problemen :

    Direct bij aanschaf bleek dat er een groot gat zat tussen de re. wielkast en de garage, resultaat : een drijfnatte garage totdat oorzaak was gevonden.

    Bij aflevering bleek er een veel te brede luifel te zijn gemonteerd waardoor de zijdeur niet open kon zonder de luifel op te tillen.( dit is overigens keurig door Hazenberg opgelost)

    De keukengootsteen heeft vanaf het begin niet doorgelopen, ook niet toe ìe nieuw was dus.

    Relmatig was er lekkage van de badkamer kraan.

    Op een morgen de vloer vol water, de waterpompaansluitingen waren niet voldoende aangedraaid.

    Het dakraam heeft vanaf het begin niet goed gefuntioneerd, daar het een ZEER slechte en zwakke constructie betreft, geen HEKI dus. Op een gegeven moment niet meer open te krijgen of voldoende dicht om op de snelweg te rijden.

    De schuiflade onder het aanrecht is er bijna niet meer uit te schuiven, zo strak als ìe gaat.

    Het gebruikte hout voor de badkamerdeur is zeer gevoelig voor vocht, resultaat, deur openmaken met een dun mesje.

    Hang en sluitwerk : is nu een soort plastic en breekt nu snel af. ( al eenmaal gebeurt )

    Afgelopen zomer in Franrijk werden wij volledig verrast door het feit dat het binnenste van het zijdeurslot op en parplaats spontaan afbrak ! Geen fatsoenlijk slot meer dus voor de rest van de vakantie. Op moeten lossen met een spanband ! .

    Wachten op een nieuw slot duurt nu al meer dan VIER weken.

    Even voor de duidelijkheid, wij zijn en stel van bijna 60 , zuinig genoeg dus op een nieuwe camper , en hebben nooit kleine kinderen mee.

    Dus mijn conclusie: mijn volgende camper is nooit meer een Chausson, dan maar een duurdere duitser waarvan alles beter werkt !

    Met de toch nog vriendelijk groeten,

    Herman Jaspers, Brummen