Wij willen in augustus voor het eerst met een camper op vakantie naar Zweden. Als er mensen zijn die tips voor ons hebben zijn die van harte welkom.
Hallo Cynnie,
Wat een spannend idee om voor het eerst naar het mooie Zweden te gaan.
wij zijn vorig jaar met een busreis in Zweden geweest en ik moet je zeggen dat het er allemaal prima uitziet.
Wat ik gezien heb is dat er veel camperplaatsen zijn ingericht maar je moet er wel rekening mee houden dat als je ergens vrij wilt staan dit niet overal kan.
Meestal is dat zichtbaar gemaakt d.m.v. een bordje waarop een camper staat met een rode streep er door.
(Handig is misschien om een boekje hoe of wat in het zweeds mee te nemen zodat je het een beetje kan herleiden.
dit boekje is verkrijgbaar bij o.a. de ANWB).
Helaas is het zo dat er nog steeds mensen zijn die het voor een ander verpesten door rotzooi achter te laten.
Soms kun je bij een boer aanbellen en voor een klein bedrag een nacht op zijn grond doorbrengen.
Op sommige plaatsen moet je betalen en dat hangt veelal af van de faciliteiten die er zijn.
Ik heb deze info gekregen van doorgewinterde camperaars die al jaren in Zweden komen.
N.B. Zelf heb ik deze week ook een camper (frankia) aangeschaft en wij gaan voor het eerst dit weekend met vrienden naar het noorden van ons land.
Zweden en Noorwegen staan ook op ons verlanglijstje maar wij gaan eerst wennen in Nederland voordat wij onze neuzen over de grens steken.
Ik wens jullie heel veel camper plezier en mijn motto is GENIETEN, GENIETEN EN NOG EENS GENIETEN !!
Hallo Cynnie,als je een raad mag mee geven ,neem levens middelen mee want het is daar erg tot zeer erg duur
ik heb er in de tijd gewerkt en had ik mijn camper ook bij mij ,dat was ook om de kosten te drukken
de supermarkten zijn ook erg duur ,maar voor de rest is het land best wel aangenaam ,
hoe gaan jullie er heen ,weetje dat al .als er nog vragen zijn ,ik lees het wel
gr.walter
walter,
da's zeker al weer een poosje geleden dat je in Zweden bent geweest?
Zweden is niet alleen zeker niet duurder dan nederland, ik denk dat door de devaluatie van de SEK ten opzichte van de euro ze goedkoper zijn.
we zitten nu in Zweden, en nmm is het leven voor ons goedkoper dan vorig jaar. alleen de groenten zijn duurder. maar die kun je dan ook beter in diepvries verpakking kopen.
overigens: alles wat je in Nederland ziet in de supermarkt, is ook in zweden te koop. inclusief de ketjap en de pindakaas….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?