Huishoudaccu

• Marco

Om de kosten een beetje in de hand te houden ben ik op zoek naar een 2e hands huishoudaccu (iets van 12v en 95 - 105 ah).

Ben ook op de markt voor eventuele laadmodule om eerst de start accu te laden en daarna de huishoudaccu en een 12v - 230 (220) omvormer en tips over de inbouw hiervan.

Regio Zuid Holland.

Gr.

Marco

• R Waldram

Als ik u was zou ik een nieuwe accu kopen je weet nooit wat er met een accu gebeurt is bv helemaal leeggetrokken , en mensen doen niet zomaar een accu weg.Groeten René

• Marco

Ik sluit me aan bij de vorige reactie. Bovendien raad ik je aan eenmalig een goede accu te kopen met een oplader. Bij elkaar ben je dan zo'n 90 euro kwijt, maar je kunt jaren vooruit. Bovendien kun je de huishoudaccu in de winter ontkoppelen en tegen het voorjaar weer langzaam opladen. Zo heb ik het gedaan en dat bevalt me prima!

Marco

• Destinron

Beste Marco,

Ik sluit me ook 100% aan bij de anderen.

Ga A.U.B niet bezuinigen op een accu of alles wat te maken heeft met je electra.

Om ergenis te verkomen inversteer liever in een goede accu.Voor de veiligheid zou ik een Gel accu gebruiken maar goed dat is mijn mening.

Gebruik ook een aardlekschakelaar voor de 230 V (220) en de juiste (voor)zekeringen en een trennrelais.

Nog 1 tip: gebruik de juiste (dikte) kabels en ook voor naar je lampen (geen audio bedrading voor dimmers gebruiken)

Vriendelijke groet,

Destinron