Nieuwkomer: waar moet ik beginnen?

• Eefje van Buren

Beste forumleden,

Ik ben een volstrekte nieuwkomer in camperland en wil me graag gaan oriënteren op de aanschaf van een camper-voor-één-persoon. Doel: weekenden weg, af en toe een week naar België en Frankrijk, enz. Ik ben een vrouw van 50 jaar, heb altijd gekampeerd maar kijk de laatste tijd met jaloezie naar al die prachtige kantenklare onderkomens op de weg. Waar zal ik beginnen met mijn oriëntatie? Hebben jullie tips? Mijn belangrijkste vragen:

onderhoudsarme merken; goede adressen voor tweedehands campers; merken/modellen die ook geschikt zijn om als doordeweekse auto te worden gebruikt.

Alvast heel veel dank,

met vriendelijke groet,

Eefje

• Mia Verhagen

Beste Eefje

Ik vind het tof van jou dat je dit alleen aandurft.Wij zijn toevallig ook aan het uitkijken voor een camper,we zitten er over te denken om eentje te huren en later kopen.

Dat is best een moeilijke beslissing.Ik kan je dus niet adviseren maar wens je veel geluk toe.Misschien komen je nog wel eens tegen met de campervrienden wie weet!!

Mia en Karel.

Eefje van Buren schreef:

>

> Beste forumleden,

> Ik ben een volstrekte nieuwkomer in camperland en wil me

> graag gaan oriënteren op de aanschaf van een

> camper-voor-één-persoon. Doel: weekenden weg, af en toe een

> week naar België en Frankrijk, enz. Ik ben een vrouw van 50

> jaar, heb altijd gekampeerd maar kijk de laatste tijd met

> jaloezie naar al die prachtige kantenklare onderkomens op de

> weg. Waar zal ik beginnen met mijn oriëntatie? Hebben jullie

> tips? Mijn belangrijkste vragen:

> onderhoudsarme merken; goede adressen voor tweedehands

> campers; merken/modellen die ook geschikt zijn om als

> doordeweekse auto te worden gebruikt.

> Alvast heel veel dank,

> met vriendelijke groet,

> Eefje

• jan

Hoi Eefje,

ik ken jouw situatie. Wij zijn bezig om over te stappen van een caravan naar een camper. Ik ben lid geworden van de Nederlandse Kampeerauto Club in Soest. Zij hebben heel veel informatie, geven een eigen tijdschrift uit, organiseren reizen, etc. Wellicht ook een startpunt voor jouw queeste?

Succes!

Jan

• Ada + GJ

Eefje,

Je moet eerst beginnen met een camper te huren, als je dat 2 jaar gedaan hebt dan kan je verder kijken wat je wil. Wij hebben voor het 2e jaar gehuurd, vorig jaar waren we razend enthousiast maar dit is dit jaar al geminderd. Vorig jaar een alkoof en dit jaar een halfintegraal, laatste model bevalt ons het best. Wij wilden eerst ook kopen maar zijn van dat idee afgestapt en huren nu ieder jaar een camper en dat bevalt prima. Geen onderhouds, stalling, verzekering en belastingskosten en rijden nu ieder jaar met nieuwe camper. En aanschafkosten zijn ook behoorlijk. We hebben dit jaar veel verhalen gehoord van mensen die een 2e hands camper hebben gekocht en een hoop problemen kregen.

goed huur adres is Cillessen in Groesbeek.

www.campingcars.nl

suc6 Ada + GJ

• Eefje van Buren

Aan iedereen die op mijn oproep heeft gereageerd: hartelijk dank! Ik heb waardevolle adviezen gekregen en ga nu rustig de tijd nemen om een beslissing te nemen. Eerst een camper huren lijkt me vooralsnog een uitstekend idee…

Met vriendelijke groet,

Eefje van Buren

• Petra

Eefje schreef dat ze er thuis ook mee rond wil rijden,lijkt me geen goed idee met een grote camper.dan moet je een busje nemen.,zijn tegenwoordig erg luxe en goed om de hele week gewoon thuis mee te rijden.

je kunt eens bellen naar: 0402813592 of 0653160672