Ik zou willen weten de beste manier voor een opzetunit te bevestingen op een japaanse pickup(4X4)Dank u Mario
Maak bevestigings-ogen op de rand van de laadbak of erin, direct achter de cabine. Hetzelfde achteraan naast de trekhaak.
En dan hetzelfde maken aan de opzetunit. Je kan dan de unit met spanbanden of (uiteraard beter) met spanschroeven vastzetten (ik geloof tenminste dat ze zo heten, het is een grote versie van wat er gebruikt wordt om bv. prikkeldraad te spannen).
En: regelmatig controleren of er geen speling op zit!!!
Beste Baseotto,
het was ten tijde dat het grijskenteken nog bestond toen ik mijn Toyota met een opzetunit
kocht. Het was buitengewoon handig dat deze opzetunit er gewoon af kon. Dat gebeurde in
mijn geval met kettingen die aan ringen op het chassis gemonteerd zaten.
Deze moesten dan wanneer het geheel goed op zijn plaats zat, aangedraaid worden.
Maar stevig en solide voelde dat niet echt aan, dat kwam omdat deze bevestiging ten dele
eigenlijk op het plaatwerk van de auto gemonteerd was.
De rest deed eigenlijk het gewicht van de opzetunit.
Later, toen het grijskenteken verviel, werd deze constructie ook nog eens extra duur.
De Toyota viel nl. onder de gewone kentekenbelasting en omdat ik ook nog een personen-
auto er op nahoud, werd dat een behoorlijke aderlating.
Er is nogal een gewicht wat er mee gemoeid is.
Na deze combinatie een tijd op eigen grond te hebben geparkeerd en geschorst, heb ik
hem vorig jaar vastgelast en met goed gevolg laten keuren.
Dat vastlassen gebeurde op 2 punten : vooraan, bij de cabine, werd er overdwars een profiel
geplaatst en aan de laadbak gelast op 2 punten.
Achteraan, lukte het aan de onderkant een kruis te lassen.
Dat werd zowel voor als achter met bouten vastgemaakt en vervolgens ter keuring gebracht.
Dit voelt zeer solide en scheelt mij enorm in de wegenbelasting, want de Toyota is nu
geregistreerd als kampeerwagen met een bijpassend kenteken en ik betaal voor 3 maanden
wegenbelasting per jaar.
Wanneer ik overweeg er een nieuwe opzetunit op te zetten is de aanpassing daarvoor
eenvoudig, ik maak de bouten los en plaats een andere.
Bij problemen daarmee is het bovendien eenvoudig om de gelaste delen los te flexen en /of
te veranderen bij de aanpassing van een nieuwe opzetunit.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Anders kun je mij altijd mailen.
Met vriendelijke groeten,
JW
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?