Welkom met zware camper??

• Hilda

Hallo,

Wij zijn van plan om een kleine touringcar ( lengte 9 mtr, gewicht ong. 9 ton) om te bouwen tot camper. Wie heeft ervaring met dit soort zware campers op campings en welke landen zijn uitermate geschikt hiervoor? We hebben nl. weleens gehoord dat sommige campingeigenaren je liever niet zien komen met een camper met deze lengte en/of gewicht.

Vr.gr.

Hilda

• Johan@

hai Hilda,

De lengte zal denk ik niet het grootste probleem zijn maar ik kan me voorstellen als je met 9 ton aan komt zeulen dat de campingeigenaar denkt dat zijn mooie grasmatje een halve meter in de grond zal verdwijnen en dat kan niet de bedoeling zijn van een grasmat. Daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen.

Je moet dan op steenachtige ondergrond blijven denk ik.

Verder heb ik daar niet veel zinnigs over te zeggen want mijn camper weegt amper 3 ton en heb derhalve geen problemen daarmee.

Gr.Johan@

• monique

wij hebben al jaren een omgebouwde touringcar. Ruim 9 meter lang. In Nederland kijken ze altijd erg verstoord als we een camping opkomen. Maar als we eenmaal staan valt het wel mee. We gaan vaak naar Scandinavie, daar rijden heel veel omgbeouwde tuoringcars rond, zelfs veel langere.

Afeglopen jaar naar Tsjechie geweest en ook geen problemen gehad.

Vaak gaan we naar Frankrijk. We hebben echter wel afgesproken tegenwoordig dat we de camper uit het zicht parkeren, voordat we bij een camping gaan kijken of er een plek voor ons is. Als campingeigenaren de bus zien schrikken ze nl. vaak. Als we al een plek hebben uitgezocht en we komen dan de camping oprijden kunnen ze weinig meer zeggen.(horen we ook nooit wat van) Meeste mensen vinden het reg leuk zo'n omgebouwde bus. Die van ons is dan ook al 39 jaar.

• Nico

vind het wat verward klinken Monique!!

Weg stoppen en dan aankomen met zo’n ding.

Ik zou goed de pest er in hebben eigenlijk.

En door dat soort gedrag komen er weer allemaal regels op regels.

Juist nu nog zijn campers rijders open en eerlijk volk.

Avonturiers met open blik. En zeker niet weg stoppen.

Daarbij als je zo’n ding hebt. Ga je dan lekker op een camping staan!!

Dacht het niet. Zijn vele plaatsen ook voor campers.

Nu rij ik zelf met 4 ton. Maar de afmeting zijn ook normaal.

Ik moet geen dubbel douche en magnetron bij me hebben.

En Noorwegen??? Heb er drie gezien en ik kom er al jaren.

Maar zal bekrompen aan mijn ogen liggen!

Kortom! Hilda, ik zou het niet doen.

Neem iets waar je overal mee kan komen.

Het toeren naar kleine dorpjes parkeerplaatsen enz

Dat telt ook mee. En je neemt een camper om er mee rond te trekken.

Alles te zien er over al kunnen komen. Zoals bij de boer enz.

En op een camping drie weken staan. Huur dan een huisje!!

• molletje

ik ben op zoek naar een kleine touringcar ( lengte 10 mtr, gewicht ong. 10 ton)

iemand een goed tip waar ik zo'n ding kan vinden ????

alvast bedankt molletje

• Fred Gorter

Zware camper betekent veelal problemen met inzakken en daardoor van Verder wil ik deze mogelijkheid gebruiken degenen die mij door ervaring k unnen adviseren met het navolgende probleem te reageren : Ik heb een compacte Burstner 470Diesel,die als slak eigenlijk te klein is voor zijn huis . Er zit een motor met te weinig vermogen of het vermogen is in loop van 14 jaar minder geworden.De camper rijdt beladen voor vacantie niet harder dan 80 Km.Ik wil dat camper weer wat sneller,pittiger en beter klimmen kan. Is er iemand die mij met het probleem kan helpen, of weet iemand die dat kan doen Een ander motor of een sterkere motor inbouwen ? De dieselpomp rijker afstellen ?Graag uw tip ,advies en?verwijzing hierover a.u.b. Mvr.gr. Fred GorterJohan@ schreef:

>

> hai Hilda,

>

> De lengte zal denk ik niet het grootste probleem zijn maar ik

> kan me voorstellen als je met 9 ton aan komt zeulen dat de

> campingeigenaar denkt dat zijn mooie grasmatje een halve

> meter in de grond zal verdwijnen en dat kan niet de bedoeling

> zijn van een grasmat. Daar kan ik me dan wel wat bij

> voorstellen.

>

> Je moet dan op steenachtige ondergrond blijven denk ik.

>

> Verder heb ik daar niet veel zinnigs over te zeggen want mijn

> camper weegt amper 3 ton en heb derhalve geen problemen

> daarmee.

>

> Gr.Johan@