VW Westfalia voor 4 personen?

• Henk

Wij willen deze zomer naar Noorwegen met onze twee (tiener)dochters. Een VW busje lijkt ons ideaal, maar hoe comfortabel is het voor de meiden om een lange afstand op de achterbank te zitten? Is het legaal om 4 personen te vervoeren? Welke andere opties zijn er als we een “busje” willen?

• Math

In principe is het te doen om met 4 personen in een Westfalia te reizen. Nadeel is wel dat de leef en woonruimte heel erg klein is voor 4 personen, naar mijn idee: te klein. Je moet alles doen in deze ruimte. Slapen kun je alleen als het dak opgezet wordt. Het wordt extra behelpen als het ook nog eens slecht weer wordt. Ik heb een westafalia gehad en vond het al krap met 2 personen. Je hebt immers te maken met een langsslaper. Als je de bank neerklapt heb je nauwelijks ruimte om je te verplaatsen. Als er ook nog 2 mensen bovenin slapen wat doe je dan?

Ik heb het ding ingeruild voor een Volkswagen Karmann een breedslaper, dezelfde afmeting in de lengte maar iets uitgebouwd in de breedte waardoor je een rondzit creeert. Tevens kun je boven de cabine slapen.

Als ik jou was zou ik deze Westfalia keuze niet maken. Kan alleen maar tot teleurstelling leiden. Huur een grotere camper waar je wat meer mogelijkheden hebt.

• Axel

Hallo,

Wij hebben een Ford Transit Westfalia met hefdak, geschikt voor 4 personen. Deze is in vergelijking met een VW veel groter, maar rijd nog als een personenauto, en je kan op een normale parkeerplaats parkeren. De keuken zit aan de achterkant en als alle bedden klaarstaan kan je nog steed lopen naar de zijdeur en de keuken.

En hij is dus ook te huur!

Huurprijzen in de schoolvakanties zijn € 375 per week incl. 1500 km. De camper heeft een koelkastje, keukentje met 2 gaspitten (en een los gasstelletje om buiten te koken), spoelbakje met kraan, fietsenrek voor 2 fietsen en een luifel. Een extra voortent kan bijgehuurd worden. Als u interesse heeft kan ik u wat foto's mailen, of u kunt langskomen in Leiden om hem te bekijken.

Met vriendelijke groet,

Axel Visser

• Henk

Hartelijk dank voor deze reactie. Onze plannen zijn inmiddels veranderd, je tip over de Transit zullen we wellicht volgend jaar gebruiken.

Henk