luifel aan VW bus

• Jan de Ruyter

Al enkele jaren ben ik de trotse bezitter van een VW camper bus.Ik wil dit jaar een (vaste) luifel aan de bus monteren, die er ook makkelijk af te halen is, wanneer ik de bus niet als vakantievervoer gebruik.

Mijn vraag is of een dergelijke luifel veel herrie geeft tijdens het rijden. Wie kan mij zijn ervaringen met een dergelijke luifel vertellen!?

Ik denk aan een Omnistor 2000 met seciale adapters voor een hefdak!

Ik ben erg benieuwd naar reacties

Met vriendelijke groet,

Jan de Ruyter

Rotterdam

• Dimitri

Hallo Jan,

Denk er goed over na voor dat je er aan begint, je gaat namelijk werken met twee verschillende metalen (luifel&carrosserie).

Op het moment dat je twee verschillende metalen (dicht) op elkaar zet, dan ontstaat er een chemische reactie, dat ook wel roesten heet in de volksmond.

Je moet voor de gein, maar us kijken naar wat oudere campertjes die z'n ding hebben gemonteerd, ze rotten allemaal weg bij de punten waar ze zijn gemonteerd op de camper.

Succes

Met vriendelijke groet,

Dimitri

Zoetermeer Jan de Ruyter schreef:

>

> Al enkele jaren ben ik de trotse bezitter van een VW camper

> bus.Ik wil dit jaar een (vaste) luifel aan de bus monteren,

> die er ook makkelijk af te halen is, wanneer ik de bus niet

> als vakantievervoer gebruik.

> Mijn vraag is of een dergelijke luifel veel herrie geeft

> tijdens het rijden. Wie kan mij zijn ervaringen met een

> dergelijke luifel vertellen!?

> Ik denk aan een Omnistor 2000 met seciale adapters voor een

> hefdak!

>

> Ik ben erg benieuwd naar reacties

>

> Met vriendelijke groet,

>

> Jan de Ruyter

> Rotterdam

• Johan@

Als je de bevestiging goed monteerd en afdicht met rubber ringen of kit zodat tussen de twee verschillende metalen geen vocht kan komen heb je geen centje pijn.

Hoeveel herrie hij maakt weet ik niet maar hoe langzamer je rijd, des te minder lawaai.

Gr. Johan@

• Karel

Jan, ik heb zo'n 5 jaar geleden deze Omnistor aan de VWbus gemonteerd. We hebben er al veel plezier aan gehad bij regen èn zonneschijn. De montage ging niet vlekkeloos. De achterste steun kreeg ik niet goed geplaatst.