Aankoop camper

• joop

Wie heeft er ervaring met het aankopen van een Camper via Camperconsult.

Het zijn ingevoerde campers

• math

Ik heb geen ervaring met de betreffende firma. Wel weet ik dat een camper die ingevoerd moet worden vanuit Duitsland een keuring RWV moet ondfergaan wil hij voorzien worden van een kenteken. Alles dient dan in orde te zijn wil het kenteken afgegeven worden. Eventueel kun je bij twijfel een zelfstandige garage kiezen om een aankoopkeuring te laten verrichten een stap die je bij dit soort uitgaven feitelijk altijd zou moeten doen. Je kunt dan altijd besluiten of je de camper al dan niet koopt. Wellicht dat je de kosten samen kunt delen maar die 100 of 200 euro's zullen je de kop uiteindelijk niet kosten als je daarmee een stukje zekerheid voor je zelf wilt verkrijgen.

• Irene

Hoi ik las RWV maar je zal bedoelen RDW Rijkdiens voor weg verkeer. die keuren een camper alleen rij -technisch, dus: stuurinrichting, verlichting, remmen, banden, evt. trekhaak- koppeling, gas voor huishoudelijk gebruik, wiel-lagers, dus het zelfde als een personen auto APK. maar de kwaliteit van de motor valt daar niet onder,

Het camper gedeelte keuren ze niet,

Irene.

• math

Neen dat doet de keuringsdienst ook niet. Ik zeg dan ook dat je een aankoopkeuring moet laten doen bij een door jou zelf uitgezochte garage. Die keuren een motor namelijk wel en de aanverwante zaken.