tips aanschaf camper

• losje

wij ,ervaren kampeerders met caravan maar nog niet met een camper

zijn een beetje aan het orienteren op de camper markt.

een aantal dingen weten we al:

graag een alkoof en van voor 1993, ivm budget.

wat zijn jullie ervaringen , wat zijn een beetje degelijke merken.

ik heb zelf de indruk dat je bij b.v. hymer meer voor de naam betaald,

hoe denken jullie er over.

en waar moeten we op gaan letten,wij gaan hem particulier kopen

niet bij de dealer.

• trouble

Wat is jullie max prijs voor een camper?

• losje

odat we ons aanhet orienteren zijn willen we eerst een beetje kijken wat de prijzen doen.

met kamperen wilden we eerst ook een goedkope caravan proberen.

dat werd toen een delta van 1996 voor 3000,-

zag er overigens uit als nieuw!

omdat dat goed beviel hebben we die via mp verkocht om een grotere

aan te schaffen.een hobby 560 kmfe.van 2004.die was alleen bedoeld voor seizoenskamperen.maar dat seizoenskampern was voor een paar jaar leuk,

nu willen we graag gaan vliegen.bovendien mocht onze auto die niet trekken.

die hebben we overigens voor hetzelfde bedrag verkocht als waar wij hem voor gekocht hadden en dat hebben we aan een dealer gedaan , die er weer 2000,-

op verdiende binnen een week tijd!

dus kopen we niet bij de dealer.

de camper is eigenlijk om alleen daagjes mee weg te gaan.

wij wonen vlak bij het strand en willen er dan , naast onze vliegvakantie,

dagelijks mee naar het strand.dat is heen en terug zo.n 40 km.

we gaan er niet mee naar het buitenland, maar ja , zeg nooit nooit!

dus vandaar ook mijn vraag, van caravans weet ik precies wat de prijs -kwaliteit is.

ons idee is , om ons nu te orienteren en van het najaar tot aanschaf over te gaan

• Ron

Je koopt gewoon een caravan op een auto. Je moet dus op alles letten waarop je bij het kopen van een auto zou letten: algemene staat, motor, roest, enz. Het woongedeelte beschouw je gewoon als een caravan.

Om problemen te voorkomen zou ik, zeker bij een camper van die leeftijd, vochtmetingen in de wanden en de vloer (laten) doen. Dit kan je een hoop ellende besparen.

Hymer maakt wel kwaliteit, maar ik denk inderdaad ook dat je betaalt voor de naam.

• Mark

Het beste kun je eerst een camper huren voordat je er 1 koopt

Behalve veel voordelen zijn er ook behoorlijk wat nadelen bij het reizen met een camper.

Daarnaast geeft een camper een behoorlijk kostenplaatje per jaar ( verzekering ,wegenbelasting, onderhoud, stalling)

Goedkoop een camper huren kun o.a bij:

www.camper-tehuur.nl

• math

Wij hebben ook lang een camper gehad die je alleen kon gebruiken om op vakantie te gaan. Op een bepaald moment hadden we 2 auto's een motor en een camper voor de deur staan. We hebben uiteindelijk een kleine camper gekocht, Volkswagen, met een half hoog dak.

Mijn vrouw heeft haar auto verkocht en rijdt nu lekker confortabel in haar camper rond. Voordeel is dat slechts 1x verzekerd hoeft te worden. Belasting is lekker goedkoop. Onderhoud is minder. Klinkt tegenstrijdig maar een camper waar relatief weinig mee gereden wordt, is onderhoudsgevoeliger dan een die regelmatig op de weg zit. Al met al voor ons een prima oplossing.

Uiteraard neem je op de koop toe dat je met een kleinere camper genoegen moet nemen.

• losje

bedankt voor alle reactie's!!!

• Johan@

http://www.goedkopecampers.nl

Hoi, had je hier al eens gekeken?

Wij hebben er goede ervaringen mee.

Gr. Johan.

• petra

Kijk eens bij www.campercentrumeindhoven.nl

Succes