Ik ga ervan uit dat dit probleem zich tot nu toe niet voorgedaan heeft?
Te veel warmteontwilkkeling duidt op een (te) grote stroom, met andere woorden overbelasting. Het zou kunnen betekenen dat je een kortsluiting in de bedrading hebt, of dat één van de accu's defect is. Ook kan de acculader defect zijn.
De lader kun je controleren door de spanning op de uitgang te meten. Normaal zal de spanning ongeveer 14 volt zijn bij het laden. Een te hoge spanning geeft aan dat de lader defect is. Hierdoor kun je ook de accu's vernielen. Als de spanning te laag is wordt er meer stroom getrokken dan de lader kan leveren, dus overbelasting of een defecte lader.
De accu's kun je eenvoudig controleren door de accu's los te koppelen en enkele uren te wachten. Meet daarna de spanning van de accu. Als een cel kapot is zal de spanning lager zijn dan 12 volt. Je kunt eventueel ook met een zuurweger alle cellen controleren. Je kunt ook nog proberen of hetzelfde probleem zich voordoet als je de accu's een voor een op een andere lader aan te sluiten.
De bedrading kun je aan beide zijden loskoppelen en doormeten. Dan de weerstand meten van de aders onderling en ten opzichte van aarde. In beide gevallen moet de weerstand oneindig zijn.
Succes,
Ron