LPG tanken in Spanje is een drama; zonder navigatie, exacte straatnaam, nauwkeurige kaart en veel zoekwerk/geduld is het bijna onmogelijk een LPG-station te vinden.
In vergelijking met omliggende landen is benzine goedkoper. De literprijs was in augustus 2009 € 0,50.
Onderstaande tankstations zijn door mij ge- of bezocht met behulp van de LPG-gids:
Valencia
Repsol-station
Polígono Ind. Vara de Quart / Calle Gremis 10
Tel. +34 (0) 963 – 79 22 00
Ma-zo 0.00 – 21.00
Alicante
Repsol-station
N340 / Avenida de Elche 170
Tel. +34 (0) 965 – 11 40 48
Ma-zo 8.00 – 21.00
Het tankstation in Valencia heb ik na 1,5 uur zoeken niet gevonden. Het schijnt ergens in de stad en in de buurt van een Makro-vestiging te liggen, waar ik diverse stations (ook Repsol) heb gezien zónder LPG. Naar mijn mening had ik het tankstation gevonden maar wist men niet eens wat LPG was, Engels spreken schijnt nogal moeilijk te zijn, de pompbediende begreep mij totaal niet.
Het tankstation in Alicante is d.m.v. de straatnaam goed te vinden, ligt buiten de stad bij Elche en zit verstopt achter enorme stapels gasflessen aan de rand van industrie. Er zijn 2 pompen, zelfs 1 met bajonetaansluiting (NL), betalen met Mastercard is geen enkel probleem.