info hobby 600

  • silvia

    wie kan mij meer vertellen over de hoby 600 diesel voor en nadelen?

  • Richard

    Wat wil jij precies weten over de Hobby 600.

    De types 600 en 650 (met bollezijkant) zijn altijd op Fiat gebouwd met een Alko verlaagde en verbrede achteras.

    Het maakt veel uit over welk bouwjaar je praat.

    Wij hebbe zelf een model 2000 (dubbele bodem). Daarin zit een Fiat 2800 cc. Turbo diesel met 122 PK..

    Ruim voldoende . Loopt 1:10

    Als je meer vragen hebt hoor ik het wel.

    Wel graag wat exacter.

    Met vr. groet,

    Richardsilvia schreef:

    >

    > wie kan mij meer vertellen over de hoby 600 diesel voor en

    > nadelen?

  • J-P

    Als het een oud type betreft (rond 90) zou ik er niet aan beginnen!!!!!!

  • andre

    Waarom zijn de hobby 600's van rond bouwjaar 1990 dan zo slecht?

  • Rob

    Ik overweeg een 650 te kopen. Zijn er vocht problemen met deze Camper en hoe houdt de carrosserie zich??

  • henk

    We bezitten sinds een jaar een gebruikte hobby 600, (van paticulier overgenomen) We hebben er buiten gewoon veel plezier van en zijn zeer tevreden met onze camper. Alleen sinds kort een probleem met het elektra; als we op vaste spanning staan (220) dan knalt de zekering door. ik heb nu een groep(die waar de koelkast op zit) uitgeschakeld. Dan maar koelkastje tijdens het rijden op 12 volt koud maken en op de standplaats op gas koelen. Maar nu laad tijdens het rijden de *huishoudaccu* helemaal niet meer op. De V snaar is oke, maar verder gaat m'n techniese kennis ook niet. Op 220 volt laad hij wel bij, alleen de bedrading bij de omvormer wordt warm. ik verdenk het koelkastje van het probleem (zo ie zo de 220 aansluiting) Wie o Wie heeft advies over wat het zou kunnen zijn en hoe je het koelkastje kan uitbouwen om er achter te kunnen kijken. bij voorbaat dank voor bruikbare adviezen. Henk

  • Pieter de Roo

    Beste Henk. Als Uw vraag over een electraprobleem met een oude Hobby 600 gaat = bouwjaar 1985 - 1992/98 , kan ik U wel verder helpen maar de latere types zal wat meer onderzoek vergen. Laat mij maar wat van U horen.

    Met vriendelijke groeten, Pieter de Roo - Meppel, eigenaar en gebruiker gedurende al een jaar of 10 van een oude Hobby 600 van 1986 , soms met maar meestal zonder problemen.

  • Ferry

    Hallo Peter

    Ik heb dit jaar een hobby 600 gekocht.(1985)

    Ik ben er heel blij mee maar er is aan het elektra gerommeld nu ben ik op zoek naar een schema om alles weer in orginele staat terug te brengen

    HOE KOM IK AAN DAT SCHEMA IK ZOU ER ZEER MEE GEHOLPEN ZIJN.

    Groeten Ferry

  • Pieter de Roo

    Beste Ferry. Wat beterft je vraag over schema's van de hobby 600 1985 kan ik je verder helpen maar dan wel graag je e-mail adres aan ons zenden. Ik zal dan een setje voor je klaar maken + een adres van de fabrikant van het systeem waar je eventueel de boel kunt laten testen enn indien nodig kunt laten repareren. Vr. gr. Pieter de Roo-Meppel.

  • Jackie

    Hallo ferry,

    er is veel info te vinden op www.hobby600.de, er zijn ook e-schema's te downloaden!