Ik heb nu net mijn T4 van 1992, ingeruild voor een Vito van 1999. Beide met hefdak, beide diesel.
Ik ben meerdere keren weggeweest met de T4, en vind camperen ge wel dig. Daarom dacht ik, het wordt tijd voor een update.
De T4 was handgeschakeld, nu heb ik een automaat. Nu heb ik tevens cruise control en airco, en dat is in een camper super. De eerste omdat je vaak lange stukken rijdt, het tweede omdat je als het goed is met mooi weer op vakantie gaat.
Nu heb ik ook een echte schoonwatertank, en de T4 had een jerrycan met pompje voor het prima werkende kraantje, van maar 20 liter. Dat is vrij weinig, maar ik heb het er prima mee gered altijd. Drinkwater moet je toch kopen.
Ik heb er nu wel gewoon mee rondgereden (met de Vito), en echt, het rijdt als een luxe wagen. Met de T4 had je vaak het idee in een vrachtwagentje te zitten, met daarbij wel een heerlijk ‘weg’ gevoel, vrijheid etc, maar dit! Super gewoon. Het scheelt natuurlijk een paar jaren, maar hier rijdt je dus wel echt luxe mee, Benz gevoel. Ik denk er sterk over mijn gewone autootje te verkopen.
Ik heb hem aangeschaft bij een handelaar bij mij ter plaatse en kreeg een uitstekende prijs voor de T4 terug. Dat is weer het voordeel van een VW, die behouden hun prijs wel zeer goed.
Het enige minpunt vind ik dat er zo te zien veel minder bergruimte in de Vito zit, maar zoals ik zei, ik moet er nog echt mee weg en hem inpakken. Ik zoek dan ook tips hoe ik extra bergruimte kan creëren.