Cmos camera achterrzijde Camper

• Gerard

Ik heb deze week een Cmos lens geplaatst in de achterzijde van de camper.

Dit ten behoeve voor het zicht naar achteren.

zeg maar een soort extra achteruitkijk spiegel.

Deze lens is voorzien van 12 leds voor een Infrarood beeld bij duister.

Echter bij daglicht werkt het systeem perfect, beter zelfs dan wat ik had verwacht.

Maar zodra de duisternis begint in te vallen laat het beeld iets heel anders zien van wat ik er van verwacht.

Het gehele beeld ( een 7 inch scherm ) vult zich met een soort sterren in de vorm van een zeskant en hoe donkerder het wordt hoe minder ik begin te zien.

en dat is al vrij snel ik kan dan maar beter het systeem uit zetten want je ziet er toch niets meer op.

Je kan het beeld ook vergelijken met een bv. camera lens die nat aan het worden is.

Ik zie wel dat de ingebouwde led,s rode gloed uitstralen dus neem ik aan dat deze wel werken.

weet iemand misschien raad.

Gerard.

• Ron

Ik zou de voedingsspanning eens controleren. Misschien zakt die bij de camera te veel door het inschakelen van de LED's. Dit zou kunnen duiden op een slechte verbinding. Controleer ook of je wel een goede massa hebt.

Ik dacht overigens dat de LED's infrarood licht uitstralen. Met het blote oog kun je dat niet zien.

Ron

• Gerard

hallo Ron,

ik zal wat jij hebt aangedragen controleren, misschien dat het daar in zit.

vreemd is wel dat het beeld overdag perfect is.

Wat betreft de infrarood , je ziet inderdaad geen licht maar`als je in het camerahuis kijkt bij donker dan zie je wel dat de leds iets rood zijn.ivp wit als ze uit staan.

bedankt voor de reactie.

Gerard