De wereld rond in een camper voor het goede doel, zoekt hulp!

• ATWAC

Hallo,

We zijn een project gestart om met een camper volgeplakt met reclame de wereld rond te gaan. Dit om zoveel mogelijk geld op te halen. In elk te bezoeken land gaan we ook zoveel mogelijk mensen en bedrijven benaderen om goederen beschikbaar te stellen zodat wij deze weer middels een veiling kunnen verkopen. De opbrengsten van dit project komen ten gunste van twee door ons uitgekozen goede doelen: KWF kankerbestrijding en de Cliniclowns. Van beide instanties hebben we de goedkeuring en ondersteuning van mogen ontvangen.

Op onze site www.aroundtheworldagainstcancer.org staat het hele project uitgelegd. Ik zou zeggen werp een blik en als het u wat lijkt om uw reclame van het bedrijf op de camper te plaatsen laat het me weten. Het is voor het goede doel.

Qua camper zijn we ons aan het orienteren, maar qua oppervlakte( wat we dus beschikbaar kunnen stellen voor de reclame) gaat onze voorkeur uit naar een Hymer ( type E510). Dit is een aardig grote camper waar genoeg ruimte in en op zit. (Misschien dat een van u wel een bedrijf weet wat een camper beschikbaar wilt stellen)

Het gaat er natuurlijk om zoveel mogelijk geld op te halen en zo weinig mogelijk geld uit te geven bij het volbrengen van deze taak. Zo zien wij het ook. We staan machteloos als het gaat om de ziekte kanker maar nu kunnen we eindelijk eens iets doen.

De reclame op de camper zal niet het enige zijn ook op de kleding, petjes en flyers zal genoeg ruimte voor sponsors zijn. In elk land bij bezienswaardigheden zal er een foto van de camper met de reclame erop gemaakt worden, zodat de ondernemers de foto kan gebruiken.

Ik hoop dat ik middels dit bericht een hoop positieve reacties en misschien wel een paar sponsors ( of ideeen) eraan over houd.

Nogmaals werp een blik op www.aroundtheworldagainstcancer.org

Bedankt zover,

Rob

• math

Zou ook nog wel een camper willen en de wereld rondtrekken. Hang hem ook helemaal vol reklame en organiseer onderweg nog wat activiteiten om aan geld te komen. Na aftrek van eigen kosten e.d. stuur ik het restant op naar een liefdadigheidsinstelling. Het internet is vergeven van dit soort initiatieven. Goed voor de goedgelovige lezer die zijn geld kwijt wil. Misschien nog een bedrijf dat een (flinke grote) camper heeft staan? Kun je veel opplakken. We houden ons aanbevolen.

• fred

So he, vanuit een van de rijkste landen op de wereld, wij dus, rond gaan rijden in het buitenland om geld op te halen voor 2 typisch Nederlandse goede doelen. (is die camper soms ook een 4x4?) Mijn advies: Blijf lekker thuis, val de wereld niet lastig met je ongein, en als je zonodig iets goeds wil doen, help dan je ouwe buurman of vrouw met 'r boodschappen. Dat soort mensen heeft je meer nodig, al ben ik bang dat je dat niet spectaculair genoeg vindt.

Fred. (Bijna van plan om een actiegroep tegen zin- en nutteloze initiatieven op te richten!)

• rob

fred schreef:

>

> So he, vanuit een van de rijkste landen op de wereld, wij

> dus, rond gaan rijden in het buitenland om geld op te halen

> voor 2 typisch Nederlandse goede doelen. (is die camper soms

> ook een 4x4?) Mijn advies: Blijf lekker thuis, val de wereld

> niet lastig met je ongein, en als je zonodig iets goeds wil

> doen, help dan je ouwe buurman of vrouw met 'r boodschappen.

> Dat soort mensen heeft je meer nodig, al ben ik bang dat je

> dat niet spectaculair genoeg vindt.

>

> Fred. (Bijna van plan om een actiegroep tegen zin- en

> nutteloze initiatieven op te richten!)

Zo Fred,

Jij bent echt het type wat ten eerste nog nooit een cent aan goede doelen heeft uitgegeven. Ten tweede zelf nog nooit een goed idee heeft gehad. Hopelijk nog nooit zelf of iemand in je naaste omgeving hebt gehad die of deze ziekte heeft gekregen of de vreugde van de cliniclowns heeft mogen ontvangen, maar andermans ideeen cq initiatieven wel keihard kan afzeiken. Wat moet jij een moeilijk leven hebben.

Ik zal het proberen uit te leggen in voor jou begrijpelijke taal…….

Ikke met camper met allemaal stickers erop met daarop allemaal namen van bedrijven (reclame) waar Nederlandse bedrijven allemaal centjes voor betalen. Deze stickers komen ook op mijn trui en pet en blaadjes (Flyers) die ik ga uitdelen zodat de andere mensen in de wereld kunnen lezen wat ik (wij) aan het doen zijn. Op deze blaadjes staan dan ook plaatjes van de bedrijven die er ook centjes voor hebben betaald. Dit noemen ze in de grote mensenwereld reclame maken. In al die landen ga ik naar grote bedrijven met ook een hoop centjes en ga dan vragen of deze mensen of centjes of een leuk produkt ( dat is iets wat mensen maken) willen geven. Al deze produkten (dingen die die mensen gemaakt hebben) ga ik (wij) dan weer verkopen om nog meer centjes te krijgen. Waarom wil ik zoveel centjes ophalen, omdat ik hoop dat de centjes die wij opgehaald hebben misschien wel mee kunnen helpen om een medicijn ( dat weet je wel wat dat is he) te vinden. Deze centjes worden dus goed gebruikt om mij en jou nu of later te helpen. Maar als wij hier natuurlijk een medicijn vinden dan is dat goed voor alle mensen op de wereld. En niet alleen voor ons.

Dan hebben we nog de cliniclowns en misschien ken je die wel. Dat zijn mensen die andere kleren aangetrokken hebben en die een rode neus opgezet hebben. Deze mensen doen allemaal leuke en goede dingen voor kinderen die heel erg ziek zijn. Kinderen die heel vaak in het ziekenhuis liggen. Dit is dan leuk voor deze kinderen, kunnen ze weer een beetje lachen en hun aandacht ( weet je wat dat is aandacht) even van hun problemen afhalen. Dit is dus ook heel goed. En deze mensen kunnen dat niet zonder centjes dus zullen er andere mensen moeten zijn die voor deze centjes zorgen.

Om een heel lang verhaal kort te houden,

Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat je zo bekrompen denkt en reageert. Maar ja daar zal je je redenen wel voor hebben. Misschien kan je er niks aan doen, dat kan natuurlijk ook. Ik hoop alleen dat je een goed gevoel hieraan overgehouden hebt en laat ik je dit zeggen, dat juist door deze reacties we zeker door zullen gaan en jullie zo rond augustus of september 2008 zullen laten zien dat er gelukkig mensen zijn die verder kijken dan dat jullie bekrompen neus lang is.

Al met al ga ik je fijne kerstdagen toewensen. Hopelijk is het geen eenzame kerst.

Rob

• fred

Zonder dat “ikke met Camper” een mooi verhaal. Goerde doelen krijgen van mij, en best de moeite ook nog durf ik te stellen. Via een omweg iemand aan een gesponsorde vakantie helpen is een idee wat je vast gejat hebt van de Postcodeloterij. Die kunnen er ook wat van.

Nee, het is een onzinverhaal en daar blijf ik bij.

Mijn goede doelen budget, dat uit mijn bedrijf en dat uit mijn prive, gaat gewoon, direkt, zonder onnodige, zinloze en nutteloze omweg in de pot van een goed doel, verschillende doelen zelfsl. Dat er dan alsnog een deel aan een of andere strijkstok blijft hangen daar kan ik dan verder weinig aan dioen. Er zijn altijd sukkels die ook een graantje mee willen pikken. Los daarvan heb ik inderdaad verschillende vrienden en kennissen die aan die beoerde ziekte lijden. Behandelingen die al dan niet aanslaan, enz. Jij mag gerust je gang gaan met je stickers en rpoberen in het buitenland centjes of spulletjes in te zamelen voor je eigen doel. Ik geef wel direkt aan KWF, Cliniclowns.en een aantal andere instanties. En ik wed dat ik ook nog wel een aardige Kerst ga beleven.

Fred.

• math

Ik ben het helemaal met je eens Fred . De man in de stationshal die blaadjes verkoopt om van d opbrengst een nachtplekje te kunnen kopen is net zo schrijnend. Hoef ik niet de hele wereld met een geschonken camper voor rond te tuffen. Mensen zijn niet zo snel geneigd aan vreemden een donatie te doen voor een goed doel ergens aan de andere kant van de wereld waar men van het landje Nederland nog nooit gehoord heeft. Cliniclowns?? Nederlands Kankerfonds? What the @!#$ is that???

Klinkt leuk Rob, maar wat je voorstelt werkt niet. Het is misplaatst idealisme of een vorm van ziende blindheid. Ik stort maandelijks een bepaald bedrag in een fonds via mijn bedrijf. Het geld komt grotendeels op de plaats waar het behoort. Maar ook hier zie je dat een deel aan de strijkstok blijft hangen van allerlei goedbedoelde stichtingen die op hun manier een graantje willen meepikken.

ik ben in Nepal geweest waar de zogenaamde hulpinstanties over elkaar heenvallen en elkaar het leven meer zuur maken dan samenwerken.lachende derde is de regering (lees koning) die kans ziet om zijn soldaten verder te bewapenen. Pallestijnen, zelfde laken een pak. De corruptie tiert zo welig dat geld schenken geen enkele zin heeft. De tsnamirampe enkele jaren geleden was ook zo'n staaltje van zelverrijking van divese stichtingen en lieden die het geld opstreken.

Jij komt met je Cliniclowns die je in de middle of nowhere gaat promoten? Ik wens je veel succes en hoop dat er bedrijven zo gek zullen zijn een leuke camper, groot genoeg ter beschikking zullen stellen.

Jip en Janneke taal begrijp ik, je mag ook academische taal uitkramen die kan ik ook nog enigszins begrijpen. Je hebt nog altijd niet duidelijk gemaakt waarom jouw voorstel zou werken. maar daar zal ik en met mij diverse anderen wel te stom voor zijn.

• tg

Ik denk dat Rob zelf een Cliniclown is. Goed bekeken Rob, zo snijd het mes aan twee kanten.

• JapieK

Groet JapieK