handleiding

  • Roy

    Wij hebben sinds enkele maanden een jonge camper (Knaus Van-Ti 550) gekocht via een dealer in Duitsland. Uiterraard met een duitstalige handleiding. Mijn Duits is goed maar technisch Duits is net even anders. Dus…..

    Ik dacht even handig te zijn en heb Knaus Nederland B.V. simpelweg gevraagd of ze mij wilden helpen aan de Nederlandse handleiding. Nou dat liep even anders. De bereidwilligeid van Knaus Nederland B.V. was op z'n zachtst gezegd nogal gespeend van elke vorm van service. Ik werd na enige onverkwikkelijke mailwisselingen terug verwezen naar mijn Duitse dealer. Die waarschijnlijk op zijn beurt weer via via Knaus Nederland zal vragen naar de bewuste handleiding enz.

    Heeft iemand hier ervaringen mee? Of weet iemand hoe ik wel op een “normale” wijze aan een Nederlandse handleiding kan komen?

  • patrick

    hallo

    Wij zitten dus met hetzelfde probleem het is dus niet makkelijk om aan een Nedelandse handleiding te komen. Wij hebben een Fendt camper van bj 97 gekocht en ingevoerd alle papieren zijn dus duitstalig, we hebben al via diverse nederlandse Fendt dealers geprobeerd om een handleiding te krijgen maar helaas gaat dit niet lukken. De nedelandse camper verkopers zijn gewoon pist off omdat wij in het buurland hebben gekocht en hun de omzet missen. Succes met de zoektocht !!!!!

    Mvg Patrick Eindhoven

  • Roy

    Dank voor je medeleven. Ik herken je reactie volledig. Het wordt

    waarschijnlijk “upgrading” van de Duitse taal. Misschien als ik straks de camper voor onderhoud breng bij een Nederlandse dealer hij wellicht geniegd is om mij toch te helpen. Ik blijf het proberen. Mocht het lukken dan bericht ik wel.

  • Arnold

    Roy schreef:

    >

    > Wij hebben sinds enkele maanden een jonge camper (Knaus

    > Van-Ti 550) gekocht via een dealer in Duitsland. Uiterraard

    > met een duitstalige handleiding. Mijn Duits is goed maar

    > technisch Duits is net even anders. Dus…..

    >

    > Ik dacht even handig te zijn en heb Knaus Nederland B.V.

    > simpelweg gevraagd of ze mij wilden helpen aan de Nederlandse

    > handleiding. Nou dat liep even anders. De bereidwilligeid van

    > Knaus Nederland B.V. was op z'n zachtst gezegd nogal gespeend

    > van elke vorm van service. Ik werd na enige onverkwikkelijke

    > mailwisselingen terug verwezen naar mijn Duitse dealer. Die

    > waarschijnlijk op zijn beurt weer via via Knaus Nederland zal

    > vragen naar de bewuste handleiding enz.

    >

    > Heeft iemand hier ervaringen mee? Of weet iemand hoe ik wel

    > op een “normale” wijze aan een Nederlandse handleiding kan

    > komen?

    Hallo Roy,

    Ook wij hebben dit probleem ondervonden bij onze aankoop van een Duitse Camperauto , en hebben een vertaalde versie aangevraagd bij de inporteur

    hier in Nederland, deze was wel bereid om tegen een vergoeding het aan ons te verstrekken. , hiervan waren de kosten 17,85 euro erg duur vonden wij het wel, maar beter iets als niets

    Misschien zou dit een tip voor je kunnen zijn, om dat aan te vragen tegen een vergoeding ,

    Zou beter geweest zijn deze gratis te verstreken dit is tegenwoordig toch geen echte Service van de inporteur meer ] voor zo`n dure Camperauto

    Veel geluk met deze tip.

    m.vr.gr. Arnold

  • jack wijnen

    Hoi Roy, is het nog gelukt om aan een handleiding te komen? en zo ja, hoe?

    Wij zoeken een handleiding van een Knaus ti 605L (ook uit Duitsland),

    met vr. gr. Daisy

  • afke

    hallo Arnold

    Ook wij zitten met dit probleem het is toch handiger in het nederlands om dat het zo technisch is, zou je mij het adres van de nederlandse importeur willen mailen?

    Voor nu alvast: dank je wel voor de moeite en goede paasdagen gewenst

    Met een hartelijke groet Afke

  • Mini

    Hoi Roy,

    Wij hebben een Adria Twin in Duitsland gekocht en hebben de nederlands handleiding van internet kunnen halen bij de dealer gratis. 500 pag.

    Groeten Mini

  • J. Hagedoorn

    Hallo Mini,

    Toevallig hebben we onlangs een Adria Twin 2007 gekocht van een vergeetachtige mijnheer. Zodoende missen we ook de handleiding van het kampeergedeelte (en een reserve sleutel en een sleutel van het ingebouwde kluisje!!).

    In hoeverre kan/wil je ons (digitaal) aan een handleiding helpen???

    Graag je reactie.

    Met vriendelijke groeten,

    Dineke en Jan

  • Mart

    Ik ben op zoek naar een handleiding voor een Fendt 660 (ducato onderbouw) bouwj. 93,

    Hij mag in het ned. of duits.

    B.v.d.

    Mart

  • Ceriel

    Ik heb een Knaus camper 230 van 1998  en mijn branstofmeter diesel reageert niet bij het contact aanzetten, de motor draait rond en slaat niet aan. Dacht aan zekering of brandstofpomp wie heeft dezelfde ervaring gehad?mvrgr Boudewijn