Hoe zit dat nou ??

• willeke

HALLO KENNERS…

Wij gaan in augustus een camper huren…en nou ben ik een

beetje aan het orienteren over waar we heen willen. We willen eigenlijk wel naar Kroatie of Italie of Spanje…maakt eigenlijk niet uit.Maar wij zijn nog nooit met een camper weg geweest…en als ik het allemaal zo lees….slaapt iedereen op camperplaatsen. Wij zouden graag op campings slapen, steeds 3 dagen ofzo… Maar kun je alleen maar een week verblijven daar?? en denken jullie dat het mogelijk is om op de bonnefooi te gaan ??

Ik hoor het graag allemaal… Alvast bedankt !

Groet , groentje

• Ron

Er zijn toch ook wel veel mensen die met een camper vaker naar een camping gaan, ik ben daar één van. Maar omdat je met een camper self-supporting bent, heb je niet direct een camping nodig. Je betaalt vaak veel voor voorzieningen die je gedurende een kort verblijf toch niet gebruikt. Een camperplaats is vaak gratis of er wordt een klein bedrag gevraagd. Ten opzicht van een camping is dat een schijntje en dit houdt camperen betaalbaar. Je kunt dan ook wat vaker weg gaan.

Soms is het inderdaad niet mogelijk om een camping voor een bepaalde periode te reserveren, anders dan bijv van zaterdag tot zaterdag. Ik ben daar ook vaker tegenaan gelopen. Aangezien ik dat ook niet wil, zoek ik gewoon een andere camping. Er nog genoeg campings waar je ook andere periodes kunt boeken.

Meestal kun je op campings ook zonder reservering nog wel terecht voor een paar dagen. Als je niet al te veel eisen/wensen hebt is dat zeker een optie. Afhankelijk van het seizoen en de streek waar je naartoe gaat kan het zijn dat je meerdere campings moet bezoeken (of bellen) voor een plaats. Met een camper is het ook (meestal) geen probleem om iedere dag op een andere plaats te staan.

Succes met zoeken,

Ron

• annie

Bij ons ben je altijd welkom, of het nu voor 1 of meer dagen is of voor enkele weken.

Wij zitten in het noord-oosten van Hongarije midden in het Bükkgebergte.

Neem eens een kijkje op www.campingamedi.hu

Zelf zijn we altijd verwoedde camperaars geweest.

gr. annie

• Netty

Hallo,

Je vraagt hoe en wat op campings.

Nou wij bekijken per dag waar we zullen overnachten ergens, het liefst staan we op camperplaatsen of bij boeren achter het huis is vaak ook mogelijk en is nog erg leuk ook, je kunt nog naar mini-campings is ook vaak bij een boerderij of bedrijf , keuze genoeg.

Daar je de meeste faciliteiten van een camping niet nodig hebt , en er ook geen gebruik van maakt moet je ze we mee betalen, en bij de boeren en mini-campings betaal je hooguit 10- 15 euro per overnachting soms ook nog voor minder.

Kijk maar eens op de volgende sites , daar is vast wel wat bij voor u.

http://www.campercontact.nl/

http://www.svr.nl/

Veel succes met de voorbereidingen dan kan het niet meer stuk lopen.

groetjes en veel reisplezier straks.

Netty

• T Cleven

Als u lid wordt van de SVR stichting vrije recreatie daar kunt u alle boerencampings opvragen en vooral in Frankrijk is dat heerlijk .En buiten het seisoen zijn de camperplaatsen leg en sta je er alleen wat ik niet aanraad.Ook in Frankrijk kun je op iedere camping voor 1 nacht logeren geen probleem en campings in overvloed vooral langs de RN. Veel camperplezier !