Beste mensen,
In juni 2008 heb ik neen nieuwe camper gekocht bij Hazenberg in Nieuwe Pekela. Het Fiat Ducato bevalt me ZEER goed mede door de 160 power motor !!
Dit is mijn 1e nieuwe Alegro 94, daarvoor heb ik 3 tweede-handse gehad.
Maar bij deze nieuwe heb ik AL ZO VEEL PROBLEMEN GEHAD dat voor mij de lol er allang af is. De volgende problemen :
Direct bij aanschaf bleek dat er een groot gat zat tussen de re. wielkast en de garage, resultaat : een drijfnatte garage totdat oorzaak was gevonden.
Bij aflevering bleek er een veel te brede luifel te zijn gemonteerd waardoor de zijdeur niet open kon zonder de luifel op te tillen.( dit is overigens keurig door Hazenberg opgelost)
De keukengootsteen heeft vanaf het begin niet doorgelopen, ook niet toe ìe nieuw was dus.
Relmatig was er lekkage van de badkamer kraan.
Op een morgen de vloer vol water, de waterpompaansluitingen waren niet voldoende aangedraaid.
Het dakraam heeft vanaf het begin niet goed gefuntioneerd, daar het een ZEER slechte en zwakke constructie betreft, geen HEKI dus. Op een gegeven moment niet meer open te krijgen of voldoende dicht om op de snelweg te rijden.
De schuiflade onder het aanrecht is er bijna niet meer uit te schuiven, zo strak als ìe gaat.
Het gebruikte hout voor de badkamerdeur is zeer gevoelig voor vocht, resultaat, deur openmaken met een dun mesje.
Hang en sluitwerk : is nu een soort plastic en breekt nu snel af. ( al eenmaal gebeurt )
Afgelopen zomer in Franrijk werden wij volledig verrast door het feit dat het binnenste van het zijdeurslot op en parplaats spontaan afbrak ! Geen fatsoenlijk slot meer dus voor de rest van de vakantie. Op moeten lossen met een spanband ! .
Wachten op een nieuw slot duurt nu al meer dan VIER weken.
Even voor de duidelijkheid, wij zijn en stel van bijna 60 , zuinig genoeg dus op een nieuwe camper , en hebben nooit kleine kinderen mee.
Dus mijn conclusie: mijn volgende camper is nooit meer een Chausson, dan maar een duurdere duitser waarvan alles beter werkt !
Met de toch nog vriendelijk groeten,
Herman Jaspers, Brummen