1e camper vakantie

• Flower

Ik ga voor het eerst met de camper op pad in Nederland. Waar moet ik rekening mee houden en waar kan/mag ik parkeren om te slapen. Is het verstandig om op vrachtwagenparkeerplaatsen te slapen. Liever natuurlijk aan het strand of in het bos. Om de zonsondergang te zien of ontspannen aan een meertje wakker te worden. Alle tips zijn welkom. Als er sites zijn die mij kunnen informeren zie ik die ook graag.

mvg

• Ron

Helaas is Nederland niet zo camper-vriendelijk. Je mocht alleen overnachten op daarvoor ingerichtte camperplaatsen en die zijn dun gezaaid. Recent is de wet veranderd, zodat het nu per gemeente verschilt of en hoe lang je vrij mag overnachten.

Je kunt ook overnachten op de grote parkeerplaatsen langs de autoweg, daar zul je waarschijnlijk niet weggestuurd worden. Gezellig en ontspannen is dat echter niet.

Misschien is het een optie om lid te worden van de SVR. Zij hebben vele kleinschalige (boeren-)campings, waar je voor een gering bedrag kunt overnachten. Ook de stichting Natuurkampeerterreinen kan een optie zijn.

Zoek eens met Google op enkele trefwoorden en je hebt gegarandeerd voor uren leesplezier. Een leuke site om te beginnen is www.campersite.nl met een actief en informatief forum.

• Petra

tegenwoordig kun je niet meer zomaar ergens gaan staan ,veel te gevaarlijk ,dus NIET doen.