Nieuwe kampeerwet

• Kees Kalsbeek

Kan iemand me iets vertellen over de nieuwe kampeerwet die op 01-01-2008 van kracht is geworden.

Ik hoor hier de gekste verhalen over. Hoe zit het nu precies wat mag nu wel, en wat niet met een camper ?

• Ron

Het is in ieder geval niet duidelijker geworden. Voor 1-1-2008 mocht je met een camper alleen op camperplaatsen overnachten. Dat was in het hele land hetzelfde.

Nu de wet veranderd is, is het per gemeente verschillend.

Op deze site http://www.camperpunt.nl/camperplaatsen_2008.htm wordt e.e.a uitgelegd, met een overzicht van wat wel of niet mag in de verschillende gemeenten.

• Duikkees

Hey Ron

Dank je voor deze link. Hier heb je iets aan.

• fred

Ik kreeg van een klant de tip om “Camperplaatsen” te downloaden in mijn tomtom. Echt kicke! Zelfs vlakbij ons in de buurt zijn er verschillende plekken, waarvan ik echt niets afwist, die door tommie worden aangegeven. Een bijkomstigheid: Er staat niet bij welke voorzieningen er zijn, en bv bij binnenkomst van Hoek van Holland is de camperplaats bij een restaurant, waar je gratis een nacht kunt staan als je eerst de warme maaltijd in het rest. gebruikt. Da's een instinkertje wel. maar volgens mijn klant betreft het hier wel een uitzondering.

• Mart

Camperplaatsen kun je overal downloaden zie http://camperplaatsen.startkabel.nl waar veel links staan naar site's met coördinaten. Dat is echter iets anders dan het intrekken van de Wet op de Openluchtrecreatie en de daaruit ontstane mogelijkheden.fred schreef:

>

> Ik kreeg van een klant de tip om “Camperplaatsen” te

> downloaden in mijn tomtom. Echt kicke! Zelfs vlakbij ons in

> de buurt zijn er verschillende plekken, waarvan ik echt niets

> afwist, die door tommie worden aangegeven. Een

> bijkomstigheid: Er staat niet bij welke voorzieningen er

> zijn, en bv bij binnenkomst van Hoek van Holland is de

> camperplaats bij een restaurant, waar je gratis een nacht

> kunt staan als je eerst de warme maaltijd in het rest.

> gebruikt. Da's een instinkertje wel. maar volgens mijn klant

> betreft het hier wel een uitzondering.

• riet

caravanpark madeira in plaatsje Noorden (gemeente Nieuwkoop) Vraagt 10% commissie geld voor een caravan die bij hem op het park verkocht word.Hij doet hier helemaal niets voor .Wij hebben zelf de caravan via marktplaats verkocht.Wij hoeven alleen met de nieuwe eigenaar te tekenen voor overdracht van de caravan. dus overschrijvings kosten naar mijn idee. Wij hebben geinformeerd bij het park naast dit park .En die geven te kennen dat er overschrijvings kosten berekent worden , van 3% en dat het wettelijk vast gelegd is En aan die 3% zit een limiet aan van minimaal 91.00 euro en maximaal 238.00 euro.Wat klopt hier van en zouden graag wat adviezen willen.

Met Vr. Gr Riet Jordens