verbruik + verzekering v/e camper

• Martin

Gm,

Ben aan het overwegen een campertje aan te schaffen. Nu ben ik benieuwd naar het verbruik van campers. Ik begrijp dat dit per camper verschilt, maar is dit bij een klein (max 4 pers.) campertje bv 1 op 10 of veel beter/slechter ? Maakt diesel/benzine veel uit ?

Ook benieuwd naar de prijs voor het verzekeren van een camper. WA wel te verstaan.

Alvast bedankt voor de reacties !!

• Gerard

Hallo Martin,

Het verbruik verschilt van camper tot camper.

heeft te maken met oa. gewicht en wat voor opbouw je zal begrijpen dat een alkoof meer weerstand bied dan een halfintegraal.

wat voor motor prefereer je een diesel of benzine.

Wil je een beetje jonge camper dan heeft de daar ingebouwde motor vast wel voorzieningen om zo zuinig mogelijk te rijden. tov een wat oudere motor zonder computer gestuurde onderdelen.

maar om je een voorbeeld te geven wij rijden een Renault Master ondrbouw met een 3.0 Dci motor ( 3 liter turbo diesel ) gekoppeld aan een 6 versnellingsbak.

en bereiken daar zo,n beetje 1 op 10 mee en de camper is een half integraal die zo,n 3000 kg weegt.

een en ander hangt natuurlijk ook af van je stijl van rijden en waar je rijd je kan in de bergen niet verlangen dat je daar net zo zuinig rijd dan op een vlakke weg.

Voor wat betreft de verzekering kijk hier en daar eens rond op het internet, op camersite,s vind je veel aanbieders waar je ook on-line kan zien wat je betaald voor een verzekering.

veel succes. Gerard.

• Duikkees

Hoi Martin

Wij zijn in het bezit van een Ducato Halfintegraal en rijden ook ongeveer 1:10.

Onze camper weegt 2650 kg en we hebben deze Wa-minicasco verzekerd voor 14 euro per maand.

Kijk eens op www.kalsbeek-assurantien.nl/kampeerauto daar kun je de premie on-line berekenen.

volgens ons na veel speurwerk een van de godekoopste

Veel succes met je zoektocht naar een kampeerauto

Groeten

Kees

• Rien van Dun

het hang van de camper af. Ik zelf heb een camper gehad met Fiat moter 2800 JTD. bij snelheid van 100 km p/uur lag het verbruik op 1:9 bij hoger snelheid snel meer, bij lagere snelheid +/- 1:10.

Ik heb nu een nieuwe 3000 cc 160 PK en bij snelheden boven de 100 km tot 140 km p/uur 1:8. / 1:7 Rijd ik met een auto erachter en dus niet harder dan 80-90 km p/uur is het 1:10. dus je snelheid bepaald het verbruik, hoe rustiger hoe voordeliger. Ik praat wel over campers van nog geen 3 jaar oud.

Rien van Dun.