Tja, wat is waarheid? Mercedes is van oorsprong een heel betrouwbaar merk. Roest? Onzin. Vito is een bus die zo veel verkocht is geworden dat een roestbakkwalificatie dan al breed bekend zou zijn geworden.
Ik rijd zelf al jarenlang Volkswagen en ben daar zeer tevreden over. Het is weliswaar een oudere camper maar toch……….. Afgelopen zomer ben ik gaan kijken naar een Vito. Prachtige auto maar de ligging vond ik een nadeel. De kopsteunenhouders bleken goed te voelen bij neergeklapte banken. Zou je iets aan moeten doen. Dat vond ik het enige nadeel. Ander nadeel vond ik ook dat de ruimte binnenin beperkter is dan de Volkswagen.
Heb de wagen uiteindelijk niet gekocht omdat we financieel niet rond konden komen met de verkoper.
Volkswagen is een zeer betrouwbaar merk. Prima carroserie en motorisch ook voorzien van voldoende spirit om daar vele kilometers mee te draaien. Zeker de jonge modellen hebben prima motoren met voldoende vermogen.
Beide wagens zijn elkaars concurenten op deze markt en het komt aan op persoonlijke smaak en voorkeur.
Als ik jou was stelde ik de aanschaf voorlopig uit en huurde een Volkswagen in de HePi en een Mercedes Vito in de zomer en ging daarmee op vakantie. Een beslissing is dan op basis van je eigen ervaringen en voorkeur snel genomen.