Hallo William,
Kroatië is ons als camperland niet zo goed bevallen, omdat je verplicht bent om op campings te staan en dat is niet het doel van de camper. Langs de kust zijn er mogelijkheden genoeg. Ook op kleine en hele kleine campings aan het water. Ze staan niet in een gidsje, maar je komt er gewoon lamgs. In de buurt van de watertervallen bij Split zijn er staanplaatsen in de “achtertuin” van verschillende mensen. Weer even kijken, want je komt er langs. Soms wordt er ook een dagtocht vanaf de camping aangeboden. Hartstikke makkelijk en leuk. Het park is fantastisch.
Eilanden zijn per veerboot goed te bereiken. Niet reserveren, gewoon gaan. Ze varen met een goede frequentie.
Onze algemene indruk: langs de kustweg voldoende faciliteiten, in het binnenland niets behalve bij de parken van de watervallen. Niet druk, dus voldoende ruimte, prachtige mensen en vriendelijk. De eilanden zijn het drukst, maar niet overvol maar soms ook niet erg aantrekkelijk, kaal. In het binnenland nog veel oorlogsschade aan de huizen en ik wordt daar depri van.
Slovenië kent in het Noorden het Triglav nationaal park. De route langs de rivier de Soca is prachtig en voorzien van heel veel kleine campinkjes. Kortom het is een boeiende reis en als je nog tijd hebt kan ik je een tripje naar Dubrovnik aanraden. Een hele mooie stad.
Ik hoop je een beetje wijzer gemaakt te hebben.
Groeten,
FRED