Kilometerheffing

• Jan C

Geachte campervrienden,

Een van de voordelen van het hebben van een camper is het campertarief voor de wegenbelastng (kwartaaltarief). Ik vraag mij af hoe dit er uit gaat zien wanneer de kilometerheffing in werking treedt.

Ik heb al eens eerder meegemaakt dat een aantrekkelijk regeling (grijs kenteken) op de schop ging. Dadelijk overkomt mij dat een tweede keer.

Wie heeft zich daarin al verdiept?

Groeten,

Jan C.

• William

Bij kilometerheffing is toch dat je betaald voor de kilometers die je rijdt op een bepaalde tolweg ?

• Joop

Ik vrees, dat die km registratie via satelliet niet precies op de grens ophoudt. Dan gaat dus iedereen in de grensstreken zijn inkopen over de grens doen. Of we kiezen ons teistraject via het buitenland. Bv van Enschede naar Maastricht 400 km retour via het Duitse wegennet. Dat zullen die Duitsers vast niet leuk vinden! Dat wordt dus straks in het buitenland minimaal driedubbel betalen: (1) de BPM op onze campers is al betaald. Daarnaast komt dan de km heffing voor de NL regering (2). Vervolgens worden we belast op de buitenlandse tolwegen (3)

We moeten er bij de volgende verkiezingen maar een item van maken om deze monsterlijke regeling te torpederen!

• rimmert

Ben het helemaal met Joop eens

Ook ik ben al gepakt met het grijs kenteken

Daarbij komt dat mijn camper 20 jaar oud is en het voordeel van 25 jaar oud kun je in 2011 ook vergeten (kom dus 4 jaar te kort)

Met de verkiezingen goed opletten dus

Gr Rimmert

• kees v

waar maakt die eurlings zich eigenlijk druk om hij staat toch niet in die file

laat diegene die er in staat zelf maar een oplossing zoeken dat heb ik ook gedaan

dus ik sta nooit in de file met mijn chevy van dus ik stem tegen