Beste Clemens Hessels,
Het is heel goed als er over bedrijven die via internet een product of dienst aanbieden negatieve ervaringen worden vermeld cq gedeeld. Hetgeen jij schrijft strookt niet met de waarheid zoals jullie zelf zeer goed weten. Om te beginnen was de ouderdom van de camper 3.5 jaar toen jullie hem huurde, voor een voertuig uit de huidige productietijd is dat zo goed als nieuw. Het technisch mankement aan de brandstofpomp zoals de dealer in Tarifa melde leek ons zeer onwaarschijnlijk (totale vervanging € 1600,–) het bleek later ook om een onderdeel te gaan, nadat de camper ook bij onze werkplaats stond, van € 180,-. Uiteraard vinden wij het zeer vervelend als onze huurders een probleem met één van onze campers heeft (gelukkig in 3 jaar tijd maar 3 keer voorgevallen) en met overtuiging kan ik beweren dat wij er alles aan doen om het voor al onze huurders zo aangenaam mogelijk te maken zeker als er problemen zijn. Bij een boeking raden wij onze huurders ook aan om via Mondial assistance een repatrieering- en vervangend vervoerverzekering af te sluiten á € 20,- . Jullie keus was om jullie eigen ANWB verzekering te nemen, die heeft een paar uitsluitsels indien je met een huurvoertuig op vakantie gaat en waardoor communicatie uitsluitend tussen ANWB en verzekerde loopt en dus alle verantwoording bij jullie ligt en wij buitengesloten worden. Jouw insinuatie dat onze campers “opgelapt” worden is wel van laag niveau, meld niet iets wat je niet weet. Wat stuk is wordt vervangen voor nieuw, wij hebben en hechten er veel belang bij dat alle campers optimaal zijn, dit is voor alle partijen veel prettiger. Jullie borg hebben jullie de dag dat jullie vertrokken contant terug gekregen zonder dat ik de camper gezien had (deze stond nog op transport) ik ging ervanuit dat zoals jij zei er geen mankementen door jullie waren gemaakt aan de camper. Officieel wordt borg retour betaald via de bank binnen 14 dagen na einde verhuurdatum (zie verhuurvoorwaarden), maar omdat er enige liquiditeitsproblemen waren aan jullie zijde heb ik een uitzondering gemaakt.
De reden van jouw rancune is dat ik geweigerd heb om € 200,- aan jullie te vergoeden voor gemaakte telefoonkosten en hotelkosten. Indien jullie niet jullie eigen ANWB verzekering hadden genomen maar de uitgebreide van Mondial assistance, werden al die extra kosten vergoed. Ik voelde mij niet verplicht dit te betalen, jij hebt mij ook gemeld dat dit nog een staartje zou hebben. Mijn menig: Flauw en on-professioneel zoals je dit hebt aangepakt.
Tot slot wil ik voor potentiele huurders opmerken: neem niet klakkeloos negatieve ervaringen voor waar aan, er zijn meestal 2 kanten aan een verhaal.
Voor jouw Clemens hoop ik dat je voortaan dit soort akties in volledigheid en waarheid publiceerd.
Toch met vriendelijke groet, Frank