parkeren

• joe

Ik heb net en camper gekocht en verzekering asgesloten en ik betaal wegenbelasting.de vraag is mag ik de camper voor mijn huis parkeren?of moet ik verplicht in de stalling parkeren?

• william de rooij

volgen de plaatselijke verordering van schouwenduiveland mag de camper niet in de straat of op de openbare weg ,langer dan 48 uur geparkeerd worden.

de camper valt onder de categorie aanhangwagen.

ik heb zelf parkeerbeheer aan de deur gehad,en was ook verbaast omdat ik voor de camper wegenbelasting betaal

hopende u het een en ander duidelijk te hebben gemaakt.

gr.william

• Peter

Beste Joe,

kijk eens in jullie APV (algemene plaatselijke verordening) zeer waarschijnlijk te vinden op de website van jullie gemeente en anders daar op te vragen.

In tegenstelling tot wat William zegt wordt een camper in de APV vaak aangezien als een kampeervoertuig en hij mag daarom 3x24 (=72uur) voor de deur staan. Daarna moet hij gestald worden of op eigen grond gezet worden. Sommige gemeentes zijn echter vrij soepel met deze regel indien de camper daadwerkelijk geen overlast of horizonvervuiling veroorzaakt.

Het gebeurt echter niet zelden dat een boete gegeven wordt omdat een camper langer of hoger is dan de plaatselijke norm van de gemeente voor grote voertuigen (ook te vinden in de APV). Mocht jullie APV in dat geval ook de clausule over kampeervoertuigen hebben, dan gaat deze boven die van grote voertuigen en geldt alsnog de 3x24 uur.

Ergo: stallen mag niet, maar kan worden gedoogd; tijdelijk parkeren mag. In alle gevallen: zie APV.

Succes en veel camperplezier.

Peter