voor het eerst.

• ellen

hallo allemaal,

wij willen heel graag in de herfstvakantiemet een camper op reis.

maar wijzijn helemaal nieuw in de camperwereld. we willen er dus 1 gaan huren.

we zijn met 2 volwassenen en 3 kinderen, waarvan 1 baby.

wij zijn ook geen kampeerders en hebben dus totaal geen ervaring met campers, caravans, tenten, campings enz.

waar moeten we allemaal op letten?

we willen graag in italie gaan rondrijden. ik ben al op zoek naar een iets grotere camper geweest en denk zelf aan iets met 2 vaste bedden achterin en 2 (vaste) bedden voorin (in een alkoof of hefbed ofzo)

wat moet ik weten over het water, toilet, douches enz. ( kan dat wel met 5 pers.)

bedankt alvast

• staal

Beste Ellen.

Huur gewoon een camper bij een officeel bedrijf,

wel iets duurder maar zeker ook zoveel beter.

Bij ons geven we de klanten een uitleg van ongeveer 30 minuten

soms wel langer ligt aan de ervaring van de klant.

tevens geven wij een handboek mee in ik noem het altijd

in jip en janneke taal zodat het simpel te begrijpen is.

ook kun je altijd een sms sturen dan helpen wij je op afstand 24/7.

onze campers zijn geheel ingericht dus je heb alleen je kleren en wat te eten nodig en je kunt direct

certrekken, je auto kan bij ons op een afgeslotem terrein blijven staan.

wij hebben de Bustner Nexxo familie te huur die is met stapelbed achterin en een tweepersoonsbed in de alkoof

het zitje kun je ombouwen tot bed heel simpel.onze zoon van 9 doet het altijd voor ons,

wij zitten in het midden van Nederland bij Amersfoort.

voor info kun je bellen naar 0657657256

groet sjon

• Ben

Hoi Ellen,

a;s ervaren caperaar vind ik jullie ambities fantastisch, doch bezin je eerst. Zonder rij- en kampeerervaring met een nieuwe/gehuurde camper die je niet goed kent, helemaal naar Italie! OEF. Of je nu links of rechtom gaat je zult in bergen moeten rijden eventueel ook over passen. Je zou wellicht wat dichter bij huis kunnen blijven en in Nederland of omstreken eerst goed kunnen oefenen. Ons deel van europa is ook mooi! Denk vooral aan de breedte ,lengte en gewicht ; het is wel iets anders dan een personenauto.

Orienteer je goed, er zijn vele prima campergidsen te koop. Ook het handboek en de gratis wegenkaarten van de ANWB zijn lezenswaardig. Een Tom Tom is een goed hulpmiddel bij het zoeken naar een leuke route en camping. De coordinaten voer je in en dan heel relaxed naar je bestemming. PAS OP dat je niet de kortste weg in het keuzeprogramma intoetst. De kans dat je over smalle en bochtige (witte) weggetjes wordt gestuurd is groot. Even ' omdraaien" is gelet op de lengste en breedte niet makkelijk. Denkt aan de kids; regelmatig stoppen en relaxen; OOK de chauffeur.

Kortom fijne vakantie.

• staal

Hallo,

Als reactie wil ik graag zeggen deze meneer heeft wel gelijk, maar.

ja dat zijn wij nederlanders altijd een maar.

Ga gerust rijden daarheen waar je wil ik verhuur campers aan klanten zoals u

gemiddeld gaan zijn mijn campers 25 weken per jaar weg en met name mensen

die het nog nooit gedaan hebben wel is voorzichtigheid geboden en als u twijfelt komt u toch een keer met mij samen rijden.

geen porbleem.

wel is het belangrijk dat u de reis voorbereid oa waar willen we heen en doe rustig aan met een camper heb je een doel maar of je daar komt moet nooit belangrijk zijn.

plan de tussen stops en zoek naar een camperplaats/camping.

ik als verhuurder ben dit jaar naar italie geweest zonder planning ook ik loop dan tegen problemen aan.

van waar slaap je?? wij gewoon in het bos. of op een parkeerplaats midden in en stad bij een flat

we zijn weer heel thuis en zonder boete maar goed .

bel mij maar 0657657256 of mail naar info@vakantiecamperverhuur.nl

dan kan ik u verder helpen wel graag dan bij ons boeken.

wij staan voor zeer uitgebreide en complete service

groet Sjon

• Gerard

Leuk dat je de Camperwereld in wil maar drink niet uit de tank van het drinkwater neem water mee en vul dit (ververs) om de dag en maak gebruik van campings en ga daar naar de douce en naar het toilet want douce in een camper met 5 personen is niets (niet veel water) en voor het toilet gebruik het alleen voor een plasje en als de noot erg groot is doe dan een plastikzak van Gamma of Karwei of Praxis in de pot en gooi de zak met papier in een afvalbak anders moet je rondrijden met je eigen str niet zo fris en maak de cassete van het toilet iedere dag schoon en doe er toiletvloeistof in.

Maar je moet het gewoon allemaal doen en je leerd telkens weer je hoord van die dit en van die dat.

( PS slaap niet langs de autobaan (slaapgas)

Ik wens jullie een leuke vakantie toe, ik hoor misschien nog wel hoe het is gegaan.

Met vriendelijke groet,

Gerard

• Wim

Goeie middag

Huur inderdaad altijd eerst een camper om te kijken of het je bevalt. Camperen is een heel andere manier van camperen

als op stap gaan met een caravan.

Als je veel op camperplaatsen staat moet je er rekening mee houden dat douchen een enorme aanslag doet op de vororaad

water. Wassen in de doucheruimte is dan aan te bevelen en bijvoorbeeld 1x in de paar dagen docuhen (maar ook niet te lang).

Met kinderen is het ook handig om zeer eenvoudige campings op te zoeken, want daar kan je in ieder geval douchen. Kosten

soms niet meer dan € 16- tot € 20,=.

Met een camper kan je dikwijls niet in de stad parkeren dus moet je op een parkeerplaats gaan staan net buiten het centrum.

Je loopt of fietst dan naar dingen die je wilt bekijken.

Boodschappen doen. Geen probleem als je dat onderweg doet. Iets halen als je het direct nodig hebt is dikwijls niet mogelijk

of heel duur.

Kortom: Camperen is heel erg leuk, ook voor kinderen en als en plaats je niet bevalt stap je gewoon in en rijd je verder. Onderweg

spontaan blijven staan of van bestemming wisselen. Ook geen probleem.

Veel plezier en ik hoop dat het jullie bevalt.

Wim