Astra1 stopt met doorgeven analoge signalen.

• Wim

Ik heb een ingevoerde Duitste camper waarin een analoge decoder zit die zoekt naar een analoge zender van ARD-Duitsland. Die analoge zender is er niet meer maar tot en met Mei j.l. vond de automatische zender TOCH de ASTRA1 en kon ik TV ontvangen. Blijkbaar vond de automatische zoeker toch op één of andere manier de ASTRA 1. De decoder is ook niet te benaderen omdat de afstandsbediening het niet (meer) doet.

Contact met de importeur leverde de laconieke reactie op dat er geen analoge signalen meer door ASTRA1 worden doorgegeven en voor zover ze er nog zijn, dat in ieder geval stopt in april 2012. De oplossing is aan aanpassing van de decoder (€ 900,=), maar omdat onze decoder 10 jaar oud is moet de gehele installatie incl. de schotel op het dak worden vervangen. (€ 2500,=). Kassa!!

De importeur in Nederland kan ook niet anders want de fabrikant weigert mee te werken aan een oplossing voor dit soort analoge installaties.

Is er iemand die mijn decode weet te 'kraken" en er een aanpassing in weet te doen zodat de schotelzoeker alleen maar naar ASTRA1 zoekt en niet naar een zender???? Of weet iemand een andere genereuze oplossing?

Wim

• Joris

Gewoon de receiver vervangen voor een ‘digitale’ model.

Zelfde schotel, evetueel de LNB vervangen tegen een betere.

Hoeft geen HD model te zijn, maar een FTA model doet het ook

groeten uit Dubai

Joris