Pas op wegenbelasting campers veranderd

  • Johan Dijkstra

    Volgens een wetvoorstel awb34/6790988802 zal de wegenbelasting voor kampeerautos in 2012 veranderen , campers met het bouwjaar van na 12-2009 en nieuwe

    zullen niet meer in aanmerking komen voor het kwartarief dit in navolging van het wegenbelastingvrije rijden.deze campers zullen van bouwjaar na 12-1986 niet meer wegenbelastingvrij worden,campers van voor 12-2009 zullen gewoon het kampeerauto tarief houden

    J D Bussum

  • midland

    Goedemiddag Johan,

    Naar aanleiding van je bericht over de wegenbelasting heb ik bij de belastingdienst geïnformeerd. Helaas kon ik geen bevestiging krijgen van dit bericht. Kan je mij de oorsprong van dit bericht geven.

    Alvast bedankt voor je reactie.

  • Kees Bolt

    Dacht dat het niet klopte , heb het nagevraagd bij de belastingdienst het ontwerp moet nog door de 1e kamer maar zal ongetwijfeld aangenomen worden. ik wilde eigenlijk een nieuwe kopen maar word toch een 2e hands van paar jaar oud .op 2500 euro per jaar wegenbealsting yit ik niet te wachten

  • K.Kuijper

    Bedankt voor de waarschuwing. Laat horen als er meer bekend is!

    Dit zal vast niet door de dealers wereldkundig gemaakt worden….

  • Rien van Dun

    dat is nog eens echt klote.

    investeer je in de economie,

    betaal je BPM en BTW,

    betaal je wegenbelasting waarvan het systeem en consequenties al jaren bekend zijn,

    mag je ondanks Europa niet met hetzelfde rijbewijs even zwaar rijden (3500 kg)

    worden de campers veiliger, voldoen meer aan de milieu normen waardoor de campers ook nog zwaarder worden,

    zou de wegensbelasting plots flink verhoogd gaan worden??????.

    dat is wel drie dubbel op.

    Rien van Dun

  • Willem Hoog

    Klopt maar toch worden er nog nieuwe verkocht is toch blijkbaar nog geld genoeg in Holland

  • hemmo telkamp

    hoi ik heb een vraag ik wil camper kopen wel een diesel van 1981 is die nog belasting vrij of is dat ook verandert wie weet daar hiets vangroetjes hemmo