Chausson Flash 10

  • Stan Simons

    Na een aantal keer een Camper te hebben gehuurd rond gaan kijken om een Camper te kopen.

    Wij hebben in juli een Chausson Flash 10 gekocht bij een particulier in Belgie (moest weg vanwege relatieproblemen). Was nog niet gebruikt en slechts 800 km gereden. We wilde graag een compacte Camper met grote koelkast en aparte diepvries, grote toilet en douche ruimte. Je zou zeggen dat kan allemaal niet in een Camper van 5.99 meter. We waren dan ook zeer positief verrast bij de eerste bezichtiging van deze camper. Met name door het hefbed wat overdag elektrisch tegen het plafond wordt gelift heb je een grote leefruimte. Het bed kan tot op 2 niveaus omlaag gebracht worden, nadat de tafel elektrisch omlaag is gebracht. Op het laagste niveau heb je geen trapje nodig om in bed te komen. Omdat wij met 2 personen reizen hebben we het trapje dan ook thuis gelaten. Heb hem nu winterklaar gemaakt, hierbij heb ik de sifons van het aanrecht en het wastafeltje in de toiletruimte af kunnen tappen door de aanwezige blindop er onder los te draaien. Weet iemand hoe ik de sifon van de doucheafvoer kunt leeg maken, zit in dubbele ruimte !!!??? Ik laat 220 op de camper staan met de hoofdschakelaar aan zodat de Camperaccu met de aanwezige acculader in conditie wordt gehouden. Volgens mij zit de motoraccu hier helaas niet op aangesloten (jammer zou met weinig kosten van fabriekswege kunnen volgens mij). Ga nu een Ctek 5.0 lader kopen om deze ook in conditie te houden. Ondanks dat de gebruikte materialen geen topkwaliteit zijn (mag je ook niet verwachten voor deze prijs) zijn wij zeer tevreden met onze Chausson Flash 10 met Ford eco 5 motor van 125Pk en standaard verbrede achteras. Dit laatste was voor ons een must vanwege de wegligging en tevens vind ik de smalspoor camper afschuwelijk om te zien. Als iemand mij kan helpen met het genoemde aftapprobleem verneem ik dat graag. Groet Stan Simons.

  • Ton

    neem eens contact op met Averesch campers, verhuur, verkoop en ONDERHOUD

    www.avereschcampers.nl

  • h_terschegget@online.nl

    als ik de camper swinters in staling zet doe ik er antivries in

    en tap ik de afvoer niet af