Buscamper met hefdak geen goedkoop wegenbelasting

  • Hingst

    Dat is weer lekker ! in navolging met de afschaffing van de oldtimerbelasting voor campers gaan buscampers met hefdaken dus de volkswagen westfalia de california de nugget de marco polo dus alles met een hefdak niet meer in aanmerking komen voor een kwarttarief wegenbelasting dus ipv 600 e per jaar nu 2400 e per jaar wegenbelasting ! reden is dat er te veel mensen gebruik maken van deze regel ! Buscampers met stahoogte blijvne wel voordelig

  • Bos

    Even een aanvulling op het bericht dat buscampers niet meer de goedkope kwarttarief hebben .Navraag leert dat inderdaad per 01-2014 dit kwarttarief vervalt MAAR ALLEEN VOOR BUSSEN MET HEFDAK ,grotere bussen met vast dak blijven wel het goedkope tarief houden . Maakt niks uit hoe lang je de bus hebt of hoe oud hij is ! hefdak dus geen stahoogte geen kwarttarief wegenbealsting en reken erop dat de waarde van de bussen keldert als een gek niemand kan en wil meer in zo een bus rijden want dat is veelst te duur !

    Regering bedankt daar gaat weer ons spaargeld

    nu verplicht een grotere camper kopen

  • J.P. Smit

    Hoe komen jullie aan de informatie dat het kwarttarief voor kleine campers met hefdak vervalt. Ik heb net de belastingdienst gebeld en zij hebben gekeken naar de nieuwe regelingen voor 2014 en hier was, wat deze wijziging betreft, niets van bekend. Gaarne antwoord, met vriendelijke groet, J.P. Smit

  • pkniezing

    Hallo,

    Ik heb het bericht ( voor het eerst) gelezen, dat voor de buscampers ( alleen met hefdak!) het kwarttarief per 01-01-2014) zou komen te vervallen. Wat is de bron van dit bericht? Bij de NKC was hiervan niets bekend.Graag een reactie op mijn vraag.

    Peter Niezing.

    pkniezing@gmail com.

  • theo

    Gerelateerde vraag: Als ik een kleine camper koop , een VW bus “ofzo” zonder hefdak dan is de belasting een kwart van het normale bedrag.? !

    Als ik daar 12 maanden per jaar in ga rijden ipv 3 maanden per jaar trekt de koning(in) mij dan aan de mouw?

  • wesley

    Kan iemand ook vertellen waar dat terug te vinden is?

    Ik kan hier namelijk niks van terug vinden

  • D.Dijkstra

    Heren,

    Is er al wat meer bekend of dit doorgaat?

    Helaas de belastingdienst is telefonisch niet te bereiken, sterker nog ze verbreken doodleuk de verbinding.

    Op hun site staat nog steeds dat het kwart-tarief ook voor campers met hef-pop up daken opgaat.

    RDW weet van niets.

    Graag zou ik ( en met mij velen ) weleens willen weten waar dit gerucht vandaan komt van de officiële instanties weten van niets.

  • andrekobes

    Zoals ik u al heb aangegeven heer Dijkstra is dit bericht niet op waarheid gebaseerd.Ik bouw veel T4 bussen om en het was voor mij nieuw om te horen van u.Geen stress campervrienden het kwartaaltarief blijft gewoon bestaan>

  • bo

    beste,

    dit is klare onzin er is helemaal niets over bekend.

    alle oldtimer bezitters hebben een brief van de belasting gehad over de wijzigingen.

    over de campers met hefdak helemaal niets.

    mvg.

  • h medenblik

    wil graag een busje kooppen maar dit haud mij wel wat bessig nu hep allus al af gebeld en kom niets verder kan iemand verder helpen hier mee