Informatie voor het kopen van een camper

  • Ric Slotboom

    Dag Allemaal,

    Ik ben op zoek naar mensen die mij kunnen adviseren bij het kopen van een Camper.

    In september word mijn 5de kind geboren dus jullie begrijpen dat met het vliegtuig op vakantie gaan geen optie voor mij meer is.

    We hebben ook deze zomer het met een tent geprobeerd maar dat was niet zo een succes.

    Zelf hou ik van een beetje privacy (vandaar dat de tent niet echt succesvol was) en het rijden met een caravan achter mijn auto vind ik niet plezierig rijden.

    Ik ben dus op zoek naar een ruime camper waar alle kinderen mee kunnen, voorlopig ook nog slapen, maar als ze wat ouder zijn kunnen ze gewoon in een tentje bij de camper slapen.

    Er vanuitgaande dat het budget tot 15.000 euro is, heb ik wat informatie nodig

    Wat ik zoek is : Wat voor motoren zijn het best ?

    Welke merken zijn het best ?

    Vanaf welke bouwjaren kan ik het best kijken ?

    Half-intregraal of Intregraal ?

    Verzekeringen ?

    Wat voor rijbewijs heb je nodig ?

    Als jullie een goede internetsite weten waar ik deze vragen ook kan vinden is natuurlijk ook goed.

    En natuurlijk alle andere tips en info is natuurlijk welkom.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Alvast bedankt,

    Met vriendelijke groet,

    Ric Slotboom

  • a van zutphen

    Beste Ric

    Al jaren een camperaar zou je aan willen raden de site van de Nederlandse Kampeerauto Club te willen bezoeken dan kom je er vast uit. ( NKC www.kampeerauto.nl)

    Wens je in ieder geval succes misschien is het handig om eerst een camper te huren voordat je er een aanschaft.

  • Robert

    Beste Ric,

    Nuttige informatie over camper kopen, de jaarlijkse kosten van een camper en andere handige informatie zoals belasting, verzekering en schorsen is ook te vinden op de website van camperverzekerd.

    Vriendelijke groet,

    Robert