LPG in Spanje

  • H. de Wit

    Wij gaan in de winter 4 maanden naar Spanje aan de oostkust. Voor verwarming en koken ben ik aangewezen op een LPG-tank van 60 ltr. Wie kan mij vertellen waar ik LPG kan tanken en hoe lang ik met een 60 ltr. tank toe kom. Gebruik: koken, k.k.,en verwarming (indien nodig). wij staan niet op campings. Ben benieuwd naar reacties.

  • mieneke

    Bij de ANWB kun je een boekje kopen met LPG vuladressen in heel Europa.

    Wij hebben in 4 weken genoeg gehad aan onze 35 l gas : altijd gekookt en een paar keer per week douchen aan boord. Ik verwarm de boiler alleen voor het koken en douche dan gelijk.

    succes mieneke

  • thijs

    het gebruik van lpg voor koken en dergelijke is het gebruik minimaal, ik heb 4 kinderen en we zijn dus met 6 mensen, ik heb ook een 60litertank -20% hou je 55liter schoon ( wat op de tank staat moet je altijd 20% aftellen)

    van die 55 liter maken wij gebruik van , koken, douche boiler,

    reken maar uit 6 mensen 6 weken.

    wij heben 6 weken in hongarije gestaan en bij thuiskomst heb ik de tank afgevuld.

    er ging 22 liter bij toen was hij weer vol, ik heb even in mijn lpggids geken maar er zijn niet erg veel lpgpompen in spanje, mijn advies, gebruik je verwaming niet zo veel, doe op tijd een trui aan…lol..dan moet je het makelijk reden voor 4 maanden.

    en koop de lpg-gids 2007 te koop bij bv de VVV.

    heel veel plezier daar…

  • Ben

    Heb dit adres gevonden: http://www.askanowner.nl/_upload/1_2/attachments/Puntoslpg.pdf

    Het idee dat je met 40l (60tank) de winter door zou komen, lijkt mij niet mogelijk. Ben met de camper 2 mnd in Italie geweest en heb 2 x 30l moeten tanken. Wel warm dus koelkast gebruikt dan.

  • Ben

    Zie ook dit adres waarop alle autogas stations in Spanje staan:

    http://www.spainautogas.com/

  • J.Pijlman

    Ik ben op zoek naar de prijs van LPG in Spanje.

    Ben het nog niet tegengekomen.

    Misscien is er iemand die er kort geleden nog LPG heeft getankt.

    vr gr Jan

  • jetta

    Kijk eens op onderstaande link, is wel in het Spaans maar als je naar beneden scrolt zie je een foto van een G.P.L. pomp ( = dus LPG ) mmet Euro 0,44/liter:

    http://www.motorpasion.com/hibridosalternativos/gas-licuado-del-petroleo-glp-o-autogas

  • juan

    spanje heeft geen lpg

  • Jip

    Officieel mag er geen LPG meer worden verkocht in Spanje aan particulieren.

    Deze info kwam ik tegen op www.LPGinfosite.nl. Daar staan ook de adressen op van de tankstations in Spanje waar je LPG kunt tanken mocht het verbod worden/zijn opgeheven.

    Groet,

    Jip

  • Ronald

    LPG tanken in Spanje is een drama; zonder navigatie, exacte straatnaam, nauwkeurige kaart en veel zoekwerk/geduld is het bijna onmogelijk een LPG-station te vinden.

    In vergelijking met omliggende landen is benzine goedkoper. De literprijs was in augustus 2009 € 0,50.

    Onderstaande tankstations zijn door mij ge- of bezocht met behulp van de LPG-gids:

    Valencia

    Repsol-station

    Polígono Ind. Vara de Quart / Calle Gremis 10

    Tel. +34 (0) 963 – 79 22 00

    Ma-zo 0.00 – 21.00

    Alicante

    Repsol-station

    N340 / Avenida de Elche 170

    Tel. +34 (0) 965 – 11 40 48

    Ma-zo 8.00 – 21.00

    Het tankstation in Valencia heb ik na 1,5 uur zoeken niet gevonden. Het schijnt ergens in de stad en in de buurt van een Makro-vestiging te liggen, waar ik diverse stations (ook Repsol) heb gezien zónder LPG. Naar mijn mening had ik het tankstation gevonden maar wist men niet eens wat LPG was, Engels spreken schijnt nogal moeilijk te zijn, de pompbediende begreep mij totaal niet.

    Het tankstation in Alicante is d.m.v. de straatnaam goed te vinden, ligt buiten de stad bij Elche en zit verstopt achter enorme stapels gasflessen aan de rand van industrie. Er zijn 2 pompen, zelfs 1 met bajonetaansluiting (NL), betalen met Mastercard is geen enkel probleem.