Camper kopen in duitsland

  • martina vd streek

    Een camper kopen in Duitsland of een ander land zit altijd een risico aan. Ik heb er ook lang over na gedacht maar toch besloten in eigen land een camper te kopen. En blij toe als ik deze verhalen lees.

    Wel is het verleidelijk. Een vriend van mij koopt er een dure auto, dat scheelde wel enorm. Bijna 10.000 euro

    gr Martina

  • ygean

    Bij Venlo (zuid) over de grens naar Aldenkirchen de naam van het berdijf ben ik even kwijt maar die hebben 2de handse Campers van een paar jaar oud en regelen het voor je met invoer van de Campers kentekens etc etc.spreken NL.

    ygean

  • David Steinbild

    Bij toeval kom ik op startpagina.prikbord. Het onderwerp Kopen in Duitsland brengt mij op de bijdrage van “GERBEN”. Na het lezen van zijn verhaal bekruipt mij een gevoel van ‘Dat kan niet waar zijn! en lees op nieuw terug. Is het werkelijk zo gegaan als de schrijver stelt? Het roept bij mij de nodige twijfels op. Op welke naam stond de camper gesteld? Van de bestuurder Gerben of een verhuurder. Evenals in Nederland moet je ook in Duitsland je eerst melden bij het Burgerambt alvorens een je een wagen op naam kunt zetten. Een postadres is ook in Duitsland onvoldoende. Er zijn die rijden met een DL kenteken op naam van het bedrijf die de wagen heeft geleverd. Daarbij hoort een huurkoop of huurcontract. De douane controleert bij aanhouding dan ook bij de kentekenhouder in DL of dit juist is. In dit geval zou dat Dulle Mobile moeten zijn. Kom vaak over de A31 en besluit bij Dulle Mobile GmbH om inlichtingen te vragen. Vanuit mijn positie heb ik deze bevoegdheid. De administrateur staat mij zeer welwillend te woord en samen duiken we in het archief. Niets te vinden, zelfs na een uur zoeken en alle mogelijkheden te hebben doorgenomen. Laat nu de vertaalde blog welke op het internet staat zien en men is stom verbaasd. Wie goed leest merkt dat een bedrijf zich zelf in het zonnetje zet, dicht in de buurt is gevestigd van Dulle Mobile en zich spontaan bereid heeft verklaard zelfs met toebetaling zaken te willen doen. Zeg maar voor Sinterklaas gaat spelen. Zeer ongebruikelijk, mag je wel zeggen. Is misschien het hele bericht ’fake'? Zou het kunnen dat de ‘Goede Sint zou best zo’n bericht heeft geplaatst om zich zelf aan te prijzen? Je hebt nu eenmaal ‘goede jongens’ en ‘slechte jongens’. De vraag blijft: wie is de werkelijke schrijver van dit bericht? Alles in overweging nemende: Ik blijf zeer achterdochtig

  • Frank Jansen

    Bosma Campers natuurlijk, waar anders

  • Belastingdienst

    Vraag het gewoon aan de belastingdienst

    Telefoon: 0800 - 0543 (gratis)

    Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

    Dan weet je het zeker. :)-D

  • anna

    Dus maw je kunt best een nieuwe duitse camper kopen met huurcontract etc en zo belasting ontwijken.De koninklijke familie ontwijkt ook de nl belastingen door allerlei foefjes.

    ik ga denk ik een nieuwe duitse camper kopen. iemand nog handige tips voor mij?

  • Herman

    anna Schreef:

    ——————————————————-

    > Dus maw je kunt best een nieuwe duitse camper

    > kopen met huurcontract etc en zo belasting

    > ontwijken.De koninklijke familie ontwijkt ook de

    > nl belastingen door allerlei foefjes.

    > ik ga denk ik een nieuwe duitse camper kopen.

    > iemand nog handige tips voor mij?

    "Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om de camper te laten importeren door een extern bedrijf. Er zijn er genoeg te vinden, 1 ervan is bijvoorbeeld: Oortgiese. Kost natuurlijk wel geld maar scheelt je een hoop gedoe en eventuele nare gevolgen."