Ik ben eens aan het rekenen gegaan maar in sommige gevallen (kleine) huiskamer, in mijn geval is het met elektra goedkoper stoken dan met de zibro laser.
Het gaat dan om een vakantiehuisje, waar mijn stroom 0,228 de KW kost.
De Kristal Zibro ongeveer € 50,- kost.
Ik geef even een voorbeeld:
Als ik verwarm (dit volstaat tot nu toe) met mijn elektrisch kacheltje van 1000 watt
24 uur x 1000 wat a € 0,228= € 5,47 per dag
Afgelopen week was ik met de Zibro gemiddeld 4 liter per dag kwijt:
24 x a 4 liter Zibro Kristal a € 2,50 de liter=€ 10,- per dag
Dus m.a.w. het verschil (duurder) met de Zibro kachel is € 4,53 per dag.
En dan heb ik nog geen eens het stroomverbruik van de kachel meegerekend.
Tja olie is verrekte duur aan het worden vroeger waren er nog wel adressen voor petroleum kon je het nog aan de pomp kopen. Die zijn er nu ook achter, ze doen het liever in een mooie jerrycan en verkopen het voor het 3, 4 dubbelen,
Het goedkoopste adres waar ik mijn olie haal is Dirk Van De Broek daar betaal je €1,49 voor een liter lampenolie. Bij AlbertHein betaal je €160.-
Goedkopere adressen zijn zeer welkom.
HET ALTERNATIEF
Een ouderwetse allesbrander uit grootmoederstrijd word steeds aanlokkelijker. Langs de straat gaan met grofvuil dagen en hout zoeken.
Een kennis van mij heeft een auto met aanhanger met daarop een afkort zaag aangesloten op een zware omvormer, het hout dat hij vind zaagt hij te plekken gelijk op de juiste lengte voor in de kachel.
Nadeel van een houtkachel is dat het behoorlijk arbeidsintensief hout zoeken en op maat maken voor in de kachel. Daar naast ben Je contant bezig om de kachel brandend te houden en daar moet je wel zin in hebben.
Nog een bijkomend nadeel is de stof, Een week stoken en je kunt alles gaan afstoffen, bij moderne houtkachels is dit
stukke minder maar het is een feit dat een houtkachel voor veel stof zorgt.
Het is wel de goedkoopste manier van verwarmen.
Nogmaals weet u een goedkoop adres voor olie liefst omgeving Amsterdam dan hoor ik dat graag.
Lex
lampen olie is allemaal het zelfde bij de action behalve de gel brandstof, MAAR NU ik kom weer bij de action hier in het dorp en wat blijkt, geen lampenolie meer EN komt voorlopig ook niet meer. tja daar moest ik het mee doen, bij het hoofdkant zeggen ze “moeten zij weten” dat is Action, wie weet in omg. appelscha nog een adresje met gewone petroleum/lampenolie. nabij gerkesklooster frl is iemand die 20l voor 28,- verkoopt maar de rit er heen ben ik al weer duurder uit helaas.
als iemand een action finiaal weet waar ze het nog wel verkopen mail het me dan svp
pd0lvl (@) gmail (.) com <<< ff creatief zijn en de ( ) weg halen en aanelkaar voegen.<
ik stook altijd op transparate brandstof , type a b c d e maakt niets uit voor de zibro
ik vind het schandalig dat die troep nog duurder verkocht word dan benziene, de prijs op peteroleum staat momenteel op ±1,40 pL en dat is een betere prijs dan 50,- voor 20 L
Beste Marianne,
Ik heb een vraag over het geur van de brandstof uit de BIE brandstoffen. Hoe ervaart u het?
Ik heb een vrij nieuwe Laser kachel SRE 229TC. Omdat ik uit den haag kom zou ik graag van u willen weten voordat ik 100liter ga opslaan of het geen probleem is met het brandstof geur? En of het niet illigaal is om zoveel op te slaan?
Afgelopen week had ik bij mij in de buurt 20 liter zuivere Petroleum incl. UN gekeurde verpakking: gekocht voor € 35,-.
Nou zo zuiver was het dus niet. Hele woon kamer stonk heel erg dat ik eigelijk hoofdpijn kreeg.
Nu heb ik voor de tweede keer Tosanie 20 liter gehaalt bij de braber. Is bij mij om de hoek … voor € 46.5,-. + kreeg 4 gratis jerrycan's. inhoud 20 liter. Komt goed toepas als ik richting essen ga.
Ik hoop dat u mij kunt beantwoorden of iemand van de forum.
Alvast bedankt
Nou, wij heb de meeste alternatieven wel geprobeerd.
Lampenolie, petroleum van de pomp en alternatieve brandstoffen die aangeboden werden via Marktplaats.
Maar wij zijn weer terug bij de echte Zibro brandstof gekomen.
Lampenolie is steeds wisselend in de winkels, en vaak gekleurd. Toen we een probleem hadden met onze kachel werd dat meteen opgemerkt bij Zibro, waardoor de garantie vervallen was.
Ook een 2e poging met alternatieve brandstof via Marktplaats leverde problemen op. Daar werd weliswaar ook verkondigd dat het dezelfde kwaliteit zou zijn als Zibro, maar dat bleek in de praktijk wel anders!
Na 2 maanden stoken (wel zonder geur) was de kachel defect. Bij reparatie bleek uit een UV test dat de olie weliswaar vrijwel geen geur had, maar dat het zwavelgehalte of het vetgehalte (weet ik niet meer exact) van de olie de storing veroorzaakte. Wederom fikse kosten voor de reparatie moeten betalen dus.
Wij zijn daarom weer terug bij Zibro brandstof, want iedereen kan wel zeggen dat er goede alternatieven zijn, maar de praktijk heeft ons anders geleerd. En uiteraard willen de verkopers op Marktplaats allemaal ook gewoon verkopen. Daarom zeggen ze dat de olie hetzelfde is. Maar als je kachel daarna storingen heeft geven ze niet thuis, en sturen ze je alsnog naar de winkel of naar Zibro terug.
Ik heb daarom Zibro zelf gebeld (klantenservice), maar die verwijzen dan weer (logischerwijs) naar het feit dat hun brandstof uit hun eigen fabriek komt, en dat ze daarom de kwaliteit kunnen garanderen, omdat er bij elke stap in het afvulproces een kwaliteitscheck gedaan wordt. (Daarom zijn de Zibro cans ook onder de dop nog verzegeld met een soort “seal”, zodat je weet dat er niet mee gerommeld is). Het is natuurlijk logisch dat ze dat zeggen, maar ik moet zeggen dat ze daarover heel open en eerlijk waren tegen mij.
Ook wisten ze mij te vertellen dat de olie geel ingekleurd dient te zijn indien het wordt gebruikt voor verwamingsdoeleinden. Als er olie wordt aangeboden die niet met die speciale kleurstof in ingekleurd, dan is er niet de juiste accijns over betaald schijnbaar.
Nou ja, iedereen heeft zijn eigen ideeën zie ik hier wel. Maar wij houden het sinds vorig jaar weer bij Zibro. Het is wel wat duurder, maar dan weet je tenminste zeker dat alles goed is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?