TIP ZIBRO olie kan veel goedkoper

  • John

    Maar waar kan je nu tegenwoordig nog petroleum aan de pomp kopen in omgeving rotterdam

  • John

    Bij ons bij de c1000 wordt het ook al niet meer verkocht. Lidl niet actionist niet . Alleen gestopt per 1 januari . Ik denk dat de wc ij Seefeld erop veranderd zijn

  • John

    Sorry ik bedoel de accijns regels

  • Gerdien

    Wij kopen voor onze zibro kachel gezuiverde petroliumolie,als je een echte zibrokachel heb dan zal er waarschijnlijk op de kachel staan dat je alleen gezuiverde petrolium moet gebruiken en de echte zibro olie is niks anders dan gezuiverde petrlolium met een luchtje. (dan heb ik het over degene die het duurst is)

    Wij kopen de olie bij een kolenboer dan hebben wij 20 liter voor 30 euro,ook is deze prijs jammer genoeg omhoog gegaan,vorig jaar was de prijs nog 27 euro voor 20 liter.

    En ik maak zelf altijd de kachels schoon,ik heb er 2 een nieuw model digitaal en een oud model die je start op batterijen,de oude breng ik elk jaar even weg om de kous te laten controleren en dat kost me 8 euro,1x een nieuwe kous gehad die koste toen 7 euro.

    Vriendelijke groet.X(

  • beerd

    Hallo

    Reuk vrije olie is te koop bij Haveka in Slagharen, prijs isongeveer 1,42 per liter.

    Ga naar de website www.haveka.com.

    Je kunt het bestellen in jerry cans van 25 liter.

    gr. Beerd

  • Arjan

    In plaats van petroleum branden mijn Zibro Karmin Turbo kacheltjes prima op rode diesel (in mei 2012 ongeveer 1,30/liter bij het tankstation om de hoek). Gewone diesel gaat ook prima maar de rode landbouwdiesel is net een tikkie goedkoper. Bij het aansteken ruik je de kachel iets meer dan met de Zibro brandstof maar na verloop van tijd helemaal niet meer. Ik heb gehoord dat verschillende mensen dit al jaren doen, zonder enig probleem.

    In het branden van de kachel kan ik geen verschil merken of ik nu op diesel of op petroleum stook. Wel heb ik het idee dat de kachel op diesel wat zuiniger is. Maar dat heb ik nooit gemeten.

    De viscositeit van diesel is iets hoger (diesel is iets dikker) dan die van petroleum. Daarom stook ik elke drie of vier vullingen van de kachel een keer met een litertje lampolie. Ik stook de kachel dan helemaal leeg en laat de vulling met lampolie ook helemaal leegbranden. Ik weet niet omdat het nodig is maar je kunt maar nooit weten, nietwaar? Zekerheid voor alles, denk ik dan maar. Tenslotte durf ik niet te zeggen of de laserkachels hier goed tegen kunnen want daarvan is de techniek een stuk geavanceerder. Misschien dat iemand anders daar wat meer over kan vertellen.

  • Arjan

    Nog even een aanvulling over wat ik hiervoor schreef: zet de kachel altijd wel hoog genoeg als je op diesel stookt. Als de kachel te laag staat, wordt in de bovenste kamer niet meer met 1200 graden verbrand en ga je de kachel ruiken. Dit geldt voor originele zibro olie ook maar een stuk minder dan met diesel.

  • ernesto

    Alles gelezen, niemand weet het eigenlijk precies. IK blijf maar gewoon vullen met originele zibro. In Belgie net over de grens 36 euro originele verpakking. Bij de Horta tuincentrumketen.

  • Arjan

    Eerder schreef ik dat ik geen verschil merkte tussen zibro olie en diesel. Nu, een paar maanden later weet ik beter. De kachel brandt een tijdlang prima op diesel maar de verbranding is niet optimaal. De kachel ging langzaamaan steeds minder hoog branden en na een tijdje kon ik 'm niet meer ontsteken op de gewone manier. Ik moest toen een aansteker gebruiken om de kachel aan te steken. Na verder onderzoek bleek dat een deel van de kous helemaal hard geworden was en dat de brandstof niet meer goed doorgevoerd werd. Het plaatsen van een nieuwe kous loste het probleem op. Voor mij dus geen diesel meer maar petroleum van hetzelfde tankstation om de hoek. Het stinkt wat meer dan diesel, vooral als de kachel uit staat maar ik zit er ook niet op te wachten om elke drie maanden een nieuwe kous te moeten plaatsen. En lampolie… dat kost tegenwoordig een stuk meer dan gewone petroleum. Dus dat is voor mij ook geen optie meer.

  • Magda

    Kan de Zibro laser kachels ook met diesel gebruikt worden? Heeft iemand hier ervaring mee?Ik zou het graag willen weten.