TIP ZIBRO olie kan veel goedkoper

  • bernhard

    Is het bekend wanneer de turboheat van http://www.haveka.com weer leverbaar is.

    Schijnt al een paar maanden niet leverbaar te zijn.

  • Haveka Bouwprodukten BV

    De Turboheat brandstof is tijdelijk weer leverbaar.

  • chantal

    hoi mag ik vragen wat de haveka turbheat kost?

  • Robin

    Ook ik zoek al een tijd naar goedkopere oplossing, ik heb een zibro laser, gebruik al enige tijd “gewone” petroleum van de pomp. Nu na ruim een jaar erop stoken sprong de kachel in storing, brander vervuild en zou dus naar dealer moeten om te reinigen. De kachel is te demonteren en zelf te reinigen(als je handig bent)

    De reden dat zibro/petroheat/toscaine olie duurder is is simpel omdat het gefilterd wordt en dus minder parrafine bevat, minder zwavel ed. De geur is dus minder.

    Zowel de olie v/d action als iedere ander lampolie is slecht voor olie lampen! Ik ben op de site van olielamp.nl terecht gekomen omdat ik een petroleumkachel had die niet goed brande, de man gaf aan dat lamp olie/petroleum/diesel teveel parrafine bevat waardoor de lont gaat verstoppen en uiteindelijk niet meer kan branden omdat hij geen brandstof meer opzuigd. Hij raad petroheat aan, prijs is vergelijkbaar met zibro maar beter zegt hij.

    Zelf kom ik regelmatig in frankrijk, daar verkopen ze ruikloze olie voor zibro, zelfde verpakking als de zibro olie alleen groen en maar 25 euro voor 20 liter, als er aanbieding is kost het 20 euro 20 liter, das wel goedkoop! Helaas hier in NL niet te vinden.

    Pas dus op met goedkope lampolie v/d action ook als je een gewone zibro met lont hebt!

  • Robert

    http://www.haveka.com/contents/nl/d93_zibro.html

    Meer heb ik niet te zeggen.

  • KV

    Heeft iemand een idee hoe lang bijv. de HAVEKA olie houdbaar is? Ik wil een grote hoeveelheid opslaan voor geval van calamiteiten, maar als het maar kort houdbaar is, heeft dat geen zin natuurlijk.

  • mari

    haveko vorstvrij maar koel opslaan heel lang houdbaar meer dan een jaar makkelijk te doen.

    Maar hier zijn de 25 liter kannen ook niet meer te koop jammer ik heb ze ook altijd gebruikt en de prijzen zijjn ook bij haveko omhoog aan t gaan dus mss verder zoeken?

    HKIjk rond naar olie op parafinebasis die is goed voor je kachel en veroorzaakt geen stank en vuil

  • Mark

    John Schreef:

    ——————————————————-

    > Maar waar kan je nu tegenwoordig nog petroleum aan

    > de pomp kopen in omgeving rotterdam

    Met het pontje over van Spijkenisse(Hekelingen) naar Nieuw Bijerland…Tank Station Nobel heeft peut!!

  • mark

    Da,s niet goed koop hoor !!

    Ik kan het tanken voor 28 euro voor 20 ltr.

  • chris

    Ik heb 2 zibro's (hybrid en normale) en stook altijd olie van de pomp (locale oliehandel). De hybrid brandt hele dagen . Ik doe een week met een tankje. De andere is minder zuinig, maar geeft meer warmte. Hiermee stook ik 3 avonden. Bij aansteken en uitgaan ruikt het wat,maar voor de rest bevalt me dit prima. Ik zit er hele dagen bij en nergens geen last van!

    Kerosine type C !

    Toevallig gisteren weer 40 ltr. gehaald en € 51 betaald !